شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۴۴۳۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
دنیای اقتصاد
سرویس فرآورده های لبنی

ورشکستگی لبنی‌ها با سیاست نادرست قیمت‌گذاری

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفت: صدا و سیما باید به جای ترویج سرکوب قیمت، فرهنگ قیمت‌گذاری صحیح را به مردم آموزش دهد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران، در ارتباط تلفنی با شبکه افق گفت: در درجه اول بین گرانی و گران‌فروشی باید تفاوت قائل شد. گرانی‌ها ناشی از تورم ذاتی اقتصاد ایران است و به هیچ‌وجه به یک رشته تولیدی معین از جمله صنعت لبنیات ارتباط ندارد. بنابراین بیان کردن گرانی‌ها با عنوان گران فروشی اذهان عمومی را به خطا راهنمایی می‌کند‌.
وی ادامه داد: سیاست نادرست قیمت‌گذاری منجر به ورشکستگی کارخانه‌های لبنی می‌شود. شیوه و نحوه اداره بازار دچار اشکال است. باید سیاست‌ها را به‌گونه‌ای تغییر دهیم که تغییرات را قبل از شروع سال بررسی کرده و نتیجه آن را به شرکت‌های تولیدی اعلام کنیم و شرکت‌ها هم در ابتدای سال مطابق آن کالاهای خود را به عرضه برسانند؛ بنابراین باید شیوه قیمت‌گذاری تغییر کند. دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: دستورالعملی در رابطه با قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل کشور وجود دارد که به تولید‌کننده ابلاغ می‎شود. تولید‌کننده براساس این دستورالعمل قیمت کالای موردنظر را تعیین و پس از تایید سازمان به فروش می‌رساند.
درصورتی که پس از بررسی توسط دفاتر قانونی قیمت مورد نظر با قوانین مربوطه تناقضی نداشته باشد کالا در دسته فروش قرار می‌گیرد، در غیر این صورت از فروش آن با قیمت جدید جلوگیری و به موارد مربوطه رسیدگی خواهد شد.وی افزود: سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار براساس هزینه‌های ثبت شده در دفاتر قانونی شرکت‌ها درحال بررسی افزایش قیمت‌ها هستند و ظرف یک هفته آینده تکلیف نهایی قیمت‌ها تعیین می‌شود.
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها