شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۴۴۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

توقف تجارت ایران و گرجستان ادامه دارد/ تاریخ از سرگیری صادرات نامشخص است

رییس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان اظهار داشت: متاسفانه مشکل دو هفته اخیر هنوز ادامه دارد و هیچ پاسخی برای این تصمیم بیان نمی‌شود. از همین روی همچنان تاریخ دقیق و برنامه‌ریزی قطعی برای ارسال کالا از طریق واگن یا کامیون به گرجستان وجود ندارد.

دولت گرجستان تقریبا از ۸ خردادماه بدون اطلاع قبلی مانع حمل کالاهای ایرانی از طریق ریل و کامیون شد. در آن موقع سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد:« واگن‌های کالا، از مرز آستارا وارد خاک آذربایجان و سپس به گرجستان منتقل می‌شد که مقامات آذری از تحویل واگن‌هایی که به مقصد گرجستان بارگیری می‌شدند امتناع کردند. دلایل این اقدام رسما اعلام نشده است و برخی اختلاف بین باکو و تفلیس  در نحوه حمل کالا و مسئولیت جابجایی آن را دلیل این تصمیم اعلام کردند. گمرک ایران امیدوار است ضمن حل این مشکل در اسرع وقت مکاتبات رسمی نیز در خصوص دلایل آن صورت پذیرد.»

 

سیده فاطمه مقیمی در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و گرجستان اظهار داشت: متاسفانه این مشکل دو هفته اخیر ادامه دارد و هیچ پاسخی برای این تصمیم بیان نمی‌شود. از همین روی همچنان تاریخ دقیق و برنامه‌ریزی قطعی برای ارسال کالا از طریق واگن یا کامیون به گرجستان وجود ندارد تا بتوانیم براساس آن صادرات داشته باشیم.
رییس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان ادامه داد: ما مکاتبات خود با وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی ایران را انجام داده‌ایم و همچنان منتظر پاسخ هستیم. چون بازرگانان به دنبال راهکارهای جدیدی هستند اما قاعده این است که سفارت ما در گرجستان پیگیر این موضوع باشد.

 

وی افزود: البته هفته گذشته نشستی در سازمان توسعه تجارت داشتیم که مواردی در این زمینه مطرح شد اما هنوز بازخورد و پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌ایم.
 
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها