شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۴۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نگرانی مقامات آمریکا از شیوع کرونا در کارخانجات بسته‌بندی میوه و سبزی

شیوع ویروس کرونا در بخش میوه و تره بار آمریکا از کارخانجات بسته‌بندی سیب در ایالت واشنگتن گرفته تا مزارع فلوریدا و کالیفرنیا، باعث نگرانی مقامات این کشور شده است.

شیوع ویروس کرونا در بخش میوه و تره بار آمریکا از کارخانجات بسته‌بندی سیب در ایالت واشنگتن گرفته تا مزارع فلوریدا و کالیفرنیا، باعث نگرانی مقامات این کشور شده است.
پس از آنکه هزاران نفر از کارگران بخش تولید گوشت در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند، حالا تعداد فزاینده کارگران مبتلا در مزارع و کارخانجات بسته‌بندی می‌تواند منجر به کمبود نیروی کار و موج جدیدی از اختلال در تولید مواد غذایی در ایالات متحده شود.
دولت ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که ممکن است دستورالعمل اجرائی برای باز نگه داشتن بخش تولید گوشت را در این کشور به بخش میوه و تره بار نیز تعمیم دهد.
اگرچه فاصله‌گذاری اجتماعی برای کارگرانی که در مزارع میوه و سبزیجات برداشت می‌کنند و در محیط باز فعالیت دارند، آسانتر است اما شرایط کار برای آن دسته از کارگرانی که در بخش بسته‌بندی میوه و تره بار فعالیت می‌کنند، شبیه به شرایطی است که منجره به شیوع کرونا در میان کارگران بخش بسته‌بندی گوشت در آمریکا شد.
در اواخر ماه مه، بیش از 600 مورد بیماری کووید-19 در بین کارگران بخش کشاورزی در شهر یاکیما در ایالت واشنگتن گزارش شد.
براساس بررسی رویترز از داده‌های مقامات بهداشت این شهر، از این تعداد، 62 درصد از موارد ابتلا مربوط به کارگران صنعت بسته‌بندی محصولات کشاورزی یا انبارها بودند.
بنا بر این گزارش، با تعداد 4834 مورد قطعی ابتلا به کرونا تا تاریخ 10 ژوئن، این شهر بالاترین میزان ابتلا در ساحل غربی را به خود اختصاص داده است.
اداره بهداشت شهر مونتری در ایالت کالیفرنیا نیز اعلام کرد که تا تاریخ 5 ژوئن، آزمایش کرونای 247 کارگر مزارع این شهر مثبت شده که 39 درصد از کل موارد ابتلا در این شهر بوده است.
 
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۰۷:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها