شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۴۴۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

واکنش سازمان توسعه تجارت به خبر توقف تجارت با امارات

سازمان توسعه تجارت به خبرهای منتشر شده در روزهای گذشته درباره موانع جدید ایجاد شده در مسیر تجارت ایران و امارات متحده عربی واکنش نشان داد.

در روزهای گذشته برخی سایت‌های خبری از محدودیت‌های جدید اعمال شده از سوی دولت امارات متحده عربی در مسیر صادرات ایران به این کشور خبر داده بودند، موضوعی که سازمان توسعه تجارت آن را به طور کامل تکذیب کرد.  

 

طبق توضیحات ارائه شده از سوی این سازمان، تاکنون هیچ تغییری در سیاست‌های تجاری میان دو کشور ایجاد نشده و روال کار مانند آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده، ادامه خواهد داشت. هرچند با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی تغییرات در تجارت مشترک قطعی خواهد بود.
سازمان توسعه تجارت در این رابطه اعلام کرده است: دولت امارات متحده عربی جز اتخاذ تدابیری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی بنادر خود، اقدام جدیدی در زمینه ایجاد محدودیت در واردات انجام نداده است. این قبیل اقدامات نه تنها مانعی بر سر راه صادرات ایران به این کشور ایجاد نکرده، بلکه موجب اطمینان‌خاطر دولت‌های دو طرف از رعایت اقدامات تضمین‌کننده سلامت دست‌اندرکاران تجاری و شهروندان دو کشور شده است‌. 

 

نماینده ایران در تجارت خارجی این را نیز گفته که از زمان شیوع کرونا، با همکاری وزارت بهداشت، ایران پیشنهاداتی را به همسایگان و شرکای تجاری خود از جمله امارات متحده عربی ارائه کرده تا با اجرای آن، واردکنندگان کالا از ایران، نگرانی آلودگی به ویروس کرونا نداشته باشند.

 

آخرین آمارهای تجاری ایران در سال ۹۹ نشان می‌دهد که پس از چین، دومین صادرکننده عمده کالا به ایران امارات متحده عربی بوده است و در میان واردکنندگان کالا نیز این کشور پس از چین و عراق، در رده سوم مقاصد صادراتی ایران قرار دارد.
 
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۰۷:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها