پنج شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۴۳۹۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

خریدوفروش ۲.۵ میلیون تن انواع کالای اساسی در سامانه وزارت جهاد

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی از خرید و فروش دو و نیم میلیون تن کالا در سامانه بازارگاه این وزارت خانه خبر داد.

کریم احمدی شب گذشته در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه این سامانه از چهار ماه پیش با توزیع سویا و جو و اکنون با عرضه ذرت کار خود را آغاز کرده است گفت: همه ذینفعان در داخل سامانه در حال ساماندهی هستند تا بتوانند نیازهای خود را از این طریق تأمین کنند.
وی افزود: زمانی که کالا، آزاد عرضه می‌شود امکان نظارت سیستمی بر آن وجود ندارد، اما سامانه می‌تواند آن را مدیریت کند.
مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه با شفافیت موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود گفت: به عنوان نمونه این سامانه توانست قیمت کنجاله سویا را که دو هزار و ۷۰۰ تومان مصوب شده بود به قیمت دو هزارو ۳۵۰ تومان کاهش دهد.
احمدی گفت: سقف خرید در سامانه طراحی و پیاده سازی شده است و در مرغداری‌ها مشکلی برای تعیین سقف خرید نداریم، اما زمانی تأمین نیازمان به اندازه‌ای نیست که پاسخگو باشد بنابراین مجبوریم مدیریت شده کارها را انجام دهیم و کمتر از نیاز عرضه کنیم تا بتوانیم کالا جایگزین و تأمین کنیم.
وی افزود: روش‌های سیستماتیک را در سامانه بازارگاه پیش بینی کرده ایم و با توجه به ظرفیت‌های دامداری و مرغداری این روش‌ها قابل مدیریت است.
مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تراکنش‌های مالی بین بانکی، بانک مرکزی سقف ۵۰ میلیون تومان را قرار داده است و بانک کشاورزی با بانک مرکزی در ارتباط است تا بتواند مجوزهایی را برای پرداخت‌های بین بانکی در درگاه‌های خود برای این سامانه ایجاد کند.
 
(پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها