چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۴۳۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

سطح زیرکشت گندم دیم در جلگه رخ تربت‌حیدریه افزایش یافت

مدیرجهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت گندم دیم در این منطقه از چهار هزار و ۷۰۰ هکتار به پنج هزار و ۷۰۰ هکتار افزایش یافت.

مهدی شیبانی علت این امر را بارش مناسب باران ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری چهار هزار و ۲۰۰ تن گندم از مزارع دیم بخش رخ این شهرستان برداشت شود که درآمد خوبی از این لحاظ نصیب کشاورزان می شود.
وی ادامه داد: همچنین بارش‌های فراوان امسال سبب افزایش ۳۰ درصدی عملکرد محصول در واحد سطح شده و در صورت تداوم بارندگی‌ها برآورد می شود میانگین برداشت گندم به حدود یک تن در هر هکتار برسد.
مدیر جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه گفت: در پی بارش‌های خوب بهار امسال سطح زیرکشت محصول کلزای دیم در منطقه رخ، حدود ۲۰ ‌هکتار نسبت به پارسال افزایش یافت.
شیبانی با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۹۸۰ تن کود شیمیایی از نوع ازت و ۵۰ تن پتاسه در بین کشاورزان این بخش توزیع شده است افزود: امسال به علت وجود ویروس کرونا، توزیع کود از حساسیت زیادی برخوردار بود و تمام تلاش کارگزاری‌ها، توزیع آن در بین کشاورزان با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی بود.
وی با بیان این که بخش رخ با دارا بودن پنج هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی به عنوان قطب نخست کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه محسوب می‌شود ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد ساکنان این منطقه از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و نظارت بر روند توزیع کودهای شیمیایی و نهاده‌ها در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است.
او اضافه کرد: بخش رخ تربت حیدریه با ۴۷ پارچه آبادی و ۲۶ هزار نفر جمعیت، حدود ۲۰ هزار هکتار سطح زیرکشت زراعت آبی و دیم و ۸۰۰ هکتار باغ، نیازمند برنامه‌ریزی درست و دقیق برای توزیع کود به موقع بین کشاورزان است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
 
(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها