چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۳۶۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سازمان برنامه 247 میلیارد تومان از محل اعتبار اجرای پروژه‌های آبیاری به وزارت کشاورزی بدهکار است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال 93 حدود 1100 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های آب و خاک به واردات نهاده‌ها اختصاص یافت تا معادل ریالی آن را بپردازند، گفت: هنوز 247 میلیارد تومان آن برنگشته است.

امروز علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که سال 93 از محل اعتبار اجرای پروژه‌های آبیاری به واردات نهاده و خوراک دام اختصاص یافت و گفته می‌شود که پول این اعتبارات برنگشته است.
وی گفت: از محل اجرای پروژه‌های آبیاری آن موقع قرار شد 8 میلیارد دلار پرداخت شود اما بانک مرکزی اعلام کرد که این رقم اگر اختصاص یابد تعادل دلار بازار بهم می‌خورد، بنابراین تأکید کردند که بخشی از این اعتبارات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای واردات کالاهای وارداتی در نظر بگیرند و معادل ریالی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنند.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: همان زمان هم آقای حجتی وزیر وقت مخالف بود اما نهایتا هزار و 100 میلیارد تومان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وزارت جهاد کشاورزی تحمیل کردند تا به جای پرداخت اعتبار برای پروژه‌ها، واردات کالا انجام شود و معادل ریالی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازند، اما تاکنون 247 میلیارد تومان آن برنگشته است و در حقیقت سازمان برنامه و بودجه بدهکار است.
اکبری در پاسخ به این سؤال که آیا واردات نهاده‌ها انجام شده گفت: اطلاع دقیقی از این مسأله ندارم و من مسؤول بخش اعتبارات خودم بودم که می‌دانم برای واردات اختصاص یافته بود هنوز 247 میلیارد تومان آن برنگشته است.
 
 
(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها