سه شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۳۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

60 درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امروز ۲۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شد، گفت: با پرداخت این مبلغ تاکنون ۶۰ درصد از مطالبات سال جاری بابت خرید تضمینی برگ سبز چای به چایکاران این استان ها پرداخت شده است.

حبیب جهانساز اظهار داشت: امسال خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان انجام گرفت که تاکنون ۶۰ درصد این مبلغ پرداخت شده است.
وی افزود: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال جاری، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان  است.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اتمام برداشت چین بهاره در باغهای چای گیلان و مازندران خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۴ هزار و ۲۴۱ تن برگ سبز چای برداشت شده که ۹۰ درصد مربوط به چایکاران گیلان و ۱۰ درصد مربوط به چایکاران در استان مازندران است.
استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که سطح زیر کشت هر سال متفاوت است.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.
 
(سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها