دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۳۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هشدار فائو در مورد بروز قحطی شدید در کنیا به خاطر هجوم ملخ ها

طبق گزرش فائو، شهرستان تورکانا در کنیا بیشترین تعداد گله های ملخ هر کدام شامل میلیون‌ها حشره را ثبت کرده که خطری بزرگ برای امنیت غذایی است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد منطقه تورکانا در کنیا در حال حاضر مرکز حمله ملخ های صحرایی است.
این منطقه بیشترین تعداد گله های ملخ هر کدام شامل میلیون‌ها حشره را ثبت کرده که خطری بزرگ برای امنیت غذایی است.
 این حشرات مخرب اولین‌بار 4 ماه پیش در لاکواموسینگ در شرق شهرستان تورکانا دیده شدند و از آن زمان 182 گروه از این ملخ ها حدود 462 هکتار از زمین های این منطقه را پوشانده اند. این حشرات در حال حاضر در حال بلعیدن چراگاه ها و محصولات غذایی در سراسر این شهرستان هستند.
یک گروه از ملخ های ماده بدون بال بعد تبدیل به گروه های بالغ بالدار خواهند شد. هر دوی این گروه ها در سراسر مزارع و چمنزارها حرکت کرده و به محصولات آسیب می رسانند.
 طبق گزارش فائو، تعداد شهرستانهایی که در کنیا مورد هجوم ملخ های صحرایی قرار گرفته اند از 28 به 4 رسیده است ( تورکانا، مارسابیت، سامبورو و ایزیولو). اقدامات بسیار زیادی باید برای کنترل این حشرات مخصوصاً در تورکانا انجام داد. تجمع این حشرات در تورکانا بسیار نگران کننده است.
 توبیاس تاکاواراشا، نماینده فائو در کنیا میگوید:« فائو رویکردی منطقه ای نسبت به کنترل ملخ های صحرایی دارد. تورکانا باید اقدامات کنترلی را شدیدتر کند تا مطمئن شود این حشرات بالغ نمی شوند و تهدید بیشتری برای امنیت غذایی کنیا و شرق آفریقا  به وجود نمی آورند».
 فائو شش خودروی تجسسی،  سه کامیون کوچک حامل دستگاه‌های سمپاش، یک هلیکوپتر، دو هواپیمای سمپاش و یک هواپیمای نظامی برای تجسس مرز کنیا و اوگاندا ارسال کرده است.
تاکاواراشا اظهار داشت این تجهیزات در پاسخ به مشاهده جفتگیری ملخ های بالغ در ماه گذشته اهدا شده است.
 وی گفت فائو با سایر شرکای خود برای حمایت از این شهرستان ها در اجرای اقدامات تجسسی و کنترلی همکاری می کند.
آمار سازمان ملل نشان می‌دهد حدود 3.1 میلیون نفر در مناطق خشک و نیمه خشک در کنیا غذای کافی در اختیار ندارند. ازدیاد ملخ های صحرایی به همراه سیلهای اخیر و همه‌گیری ویروس کرونا خطر بیشتری برای ناامنی غذایی و کمبود چراگاه ها به وجود آورده است.
جازفات نانوک، فرماندار تورکانا، اعلام کرد این شهرستان احتمالاً به خاطر تاثیرات مخرب این ملخ ها بر محصولات غذایی با قحطی مواجه خواهد شد.
 
(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹) ۱۶:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها