یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۲۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزون بر ۵۴ هزار تن برگ سبز چای در گیلان و مازندران برداشت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران گیلان و مازندران تاکنون ۵۴ هزار و ۲۴۱ تن برگ سبز چای برداشت کردند.

حبیب جهانساز با بیان این که برداشت چین بهاره در باغهای چای گیلان و مازندران تقریبا به پایان رسید، افزود: از این میزان برداشت برگ سبز چای، ۹۰ درصد مربوط به چایکاران گیلان و ۱۰ درصد مربوط به چایکاران در استان مازندران است.
وی اظهار داشت: از این میزان برداشت ، ۴۷ هزار و ۱۱۹ تن برگ سبز چای درجه یک و هفت هزار و ۱۲۲ تن برگ سبز چای درجه ۲ را شامل می شود که از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۶۰ کارخانه چایسازی طرف قرارداد بابت خرید تضمینی برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران هستند، افزود: تاکنون افزون بر ۱۲ هزار و ۲۰۴ تن چای خشک در کارخانجات طرف قرارداد تولید شده است.
وی خاطر نشان کرد: ۲۴۰ میلیارد تومان بابت برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده ضمن اینکه ۴۳ درصد از کل این مطالبات چایکاران پرداخت شد و بقیه نیز به مرور پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه چین دوم نیز ار ۲۵ خرداد آغاز می شود و در ادامه چین های بهاره و تابستانه تا ۳۱ مهر ماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش بینی می شود که در مجموع ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان های گیلان و مازندران برداشت شود.
استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.
خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
 
(یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها