جمعه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۴۲۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

شرکت‌های ایرانی راکد در عمان، چالش تجارت بین دو کشور

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در عمان گفت: از چالش‌های تجاری بین ۲ کشور ایران و عمان می توان به هجوم بی برنامه و عظیم ایرانیان به عمان و ثبت شرکت‌های تجاری راکد در این کشور اشاره کرد.

محمد رضا باوی مشاور سرمایه گذاری و اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در عمان با تاکید بر اینکه راه های هوایی با عمان کاملا قطع شده است، بیان کرد:  به علت شرایط کرونایی تمام مرز‌های هوایی و دریایی مسافری میان عمان، ایران و یمن بسته شده است.
او با اشاره به عوامل موثر بر افزایش ارتباط، گفت: عمان از طریق ایران می‌تواند به کشور‌های حاشیه دریای خزر متصل شده و در تامین نیاز‌های خود از پتانسیل‌های ایران بهره گیرد.  این در حالی است که عمان اهتمام ویژه‌ای برای امنیت غذایی خود قائل است و از استرالیا، برزیل و هند کالا وارد کرده است، اما هنوز نتوانسته از ایران و از طریق کریدور شمال جنوب شرایط مناسبی را برای تامین کالا‌های خود فراهم آورد.
مشاور سرمایه گذاری و اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیان کرد: در این میان امیدواریم از فرصت کریدور شمال_جنوب در این راستا بهره مندی لازم را ببریم  تا نه تنها برای واردات و صادارت کالا از ایران و بالعکس استفاده کرد بلکه از ایران برای صادرات عمان به کشور‌های همسایه نیز بهره برد.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چالش‌های پیش روی روابط تجاری ایران و عمان چیست؟ گفت: در خصوص چالش‌های تجاری بین ۲ کشور هجوم بی برنامه و عظیم ایرانیان به کشور عمان است،   ثبت شرکت‌های تجاری، ضعف در عملکرد شرکت های تاسیس شده در عمان منجر به فرصت سوزی ها و بروز مشکلات متعددی در رابطه تجاری این دو کشور شده است.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در عمان در خصوص گسترش ارتباطات با این کشور، گفت: قطعا افزایش ارتباط بین عمان و ایران بیشتر شده و خواهد شد، ولی این ارتباط به حجم و ارزش اقتصادی مثبت و مستمر تاثیر گذار است.
باوی افزود: در این مدت  صرف گسترش ارتباط بین ۲ کشور مهم نبوده و مهم فعالیت تجاری  و بیشتر بخش سرمایه گذاری (ارز آوری) مشترک اهمیت دارد. قطعا عمان یکی از بهترین و برترین سیستم امنیت تجاری و اطلاعاتی را در دنیا و خاورمیانه دارد.
 
(جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها