سه شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۲۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

شیوع آفت ملخ در خراسان رضوی؛ ملخ‌ های تهران، صحرایی نیستند

میر گفت: خراسان رضوی درگیر آفت ملخ صحرایی شده، اما تاکنون مبارزه شیمیایی در این استان صورت نگرفته است.

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات ، درباره آخرین وضعیت مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا چند روز گذشته در سطحی معادل ۳۳۵ هزار و ۵۷۱ هکتار در ۷ استان جنوبی علیه آفت ملخ صحرایی مبارزه صورت گرفته است.
او با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۱۴۴ هزار و ۳۲۹ هکتار بیشترین آمار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی را به خود اختصاص داده است، افزود: استان‌های هرمزگان با ۶۷ هزار هکتار، بوشهر ۴۱ هزار و ۴۵۵ هکتار، فارس ۲۹ هزار و ۹۹۵ هکتار، جنوب کرمان ۲۹ هزار و ۳۶۲ هکتار، خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۳۶۰ هکتار و خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار در رده‌های بعدی مبارزه علیه آفت قرار دارند.
میر ادامه داد: بنابر آخرین آمار استان خراسان رضوی درگیر آفت ملخ صحرایی شده است و در صورت نیاز مبارزه شیمیایی در آن منطقه صورت خواهد گرفت.
ملخ‌های تهران هیچ ارتباطی به ملخ‌‌های صحرایی جنوب کشور ندارند 
سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین جزئیات هجوم ملخ‌ها به تهران بیان کرد: ملخ‌هایی که در منطقه ورامین، پیشوا و جنوب تهران دیده شده‌اند، هیچ ارتباطی به ملخ‌های صحرایی جنوب کشور ندارد و به عبارت دیگر این ملخ‌ها بومی کشور هستند.
به گفته او، بنابر بررسی‌های صورت گرفته نیازی به مبارزه شیمیایی علیه ملخ‌های بومی در تهران وجود ندارد چرا که مبارزه شیمیایی تبعاتی در خصوص آلودگی زیست محیطی دارد، اما در صورت نیاز مبارزه شیمیایی در دستور کار قرار می‌گیرد.
میر با اشاره به اینکه سیکل زندگی ملخ‌های بومی طی ۱۵ تا ۲۰ روز آینده به پایان می‌رسد، افزود: در هنگام شب جمعیت ملخ‌های بومی در جاهایی که نور مصنوعی وجود دارد، افزایش می‌یابد، در حالیکه هیچ گونه خطری برای انسان و طبیعت ندارند.
ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی خسارتی نداشته است
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون خسارتی از آفت ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی نداشته‌ایم، گفت: با خشک شدن اراضی مرتعی، امکان ورود آفت ملخ صحرایی به باغات مزارع وجود دارد و در این ارتباط باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا همانند سال گذشته خساراتی وارد نشود.
میر در پایان با اشاره به کم کاری کشورهای عربی در خصوص مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی تصریح کرد: سازمان جهانی فائو قول داده است که پیگیری‌های لازم در زمینه کم کاری کشورهای عربی را انجام دهد و حال اظهار نظری در این خصوص نمی‌توان داشت و باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی رخ می‎دهد.
 
(سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها