یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۱۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش عملکرد باغات میوه با نهال‌های اصلاح شده محققان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید انواع پایه‌های رویشی و نهال‌های اصلاح شده، راهکاری را برای افزایش کیفیت و عملکرد و کاهش هزینه‌های تولید برای کشاورزان ارائه داد.

بهمن حسینی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، تولید پایه‌ها و نهال‌های سالم و اصیل به روش کشت بافت و ارائه آن به باغداران را از اهداف راه‌اندازی این شرکت دانست و گفت: نهال درختان میوه اصلی‌ترین نهاده در روند احداث باغات است و در روش‌ نوین باغداری استفاده از نهال‌های اصلاح شده از اولویت‌های خاصی برخوردار است به گونه‌ای که کاشت این نوع نهال‌ها در احداث باغ‌های میوه در کشورهای توسعه یافته از چند دهه پیش رایج شده است.
وی کاشت نهال‌های اصلاح شده را موجب افزایش عملکرد در واحد سطح و زود باردهی دانست و ادامه داد: بهره ‌مندی از میوه‌های یک دست از لحاظ شکل، رنگ و زمان رسیدن از دیگر مزایای این نهال‌ها به شمار می‌رود. همگن بودن باغ و سهولت در انجام عملیات داشت و برداشت، مقاومت نهال‌ها به آفات و بیماری‌های شایع منطقه، سازگاری نهال‌ها با خاک منطقه و عدم بروز کمبود آهن و غیره از دیگر مزایای این نوع کشت در کشور است.
حسینی با بیان اینکه پایه‌های رویشی تولید شده در این شرکت در سه گروه "هسته‌دار"، "دانه‌دار" و "انواع انگور" قرار می‌گیرند، اظهار کرد: برای دستیابی به این محصولات تاکنون در دو نوبت از حمایت‌های وام سرمایه در گردش معاونت علمی استفاده کرده‌ایم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت علمی، محصولات تولیدی این شرکت به کاهش ارزبری منجر شده است.
 
(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها