یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۱۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کمبودی در عرضه مرغ نداریم

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه در واحد‌های مرغداری کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

عظیم‌ حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰ تا ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.
وی افزود: با توجه به بهبود فضای کار برای برخی مشاغل پیش بینی می‌شود که روند با ثبات قیمت مرغ در بازار ادامه یابد.
حجت با اشاره به اینکه کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به وضعیت مناسب جوجه ریزی و تولید، قیمت مرغ در همین دامنه خواهد بود و تنها ممکن است در پایان هفته نوسان ۱ تا ۲ درصدی در بازار رخ دهد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: هم اکنون خرید تضمینی مرغ با وزن ۱.۶۰۰ کیلوگرم در حال انجام است و برای خرید مرغ با وزن بالای ۲ کیلوگرم به سبب روند مناسب قیمت در بازار، مرغداران تمایلی به عرضه ندارند.
این ‌مقام مسئول از آغاز صادرات مرغ خبر داد و گفت: برخی تجار در بازار‌های عراق و افعانستان رایزنی‌های در خصوص صادرات مرغ داشتند و تنها نگرانی ما این است که تعرفه یک هزار و ۵۰۰ تومانی به رقم ۵ هزار تومان برسد که با این وجود بازار‌های خود را از دست خواهیم داد، در غیر این صورت مرغداران با خیال آسوده می‌توانند برای صادرات برنامه ریزی کنند.
به گفته وی، هم اکنون صادرات مرغ به بازار‌های هدف در حال انجام است و تنها آمار و ارقام مشخص در این‌زمینه وجود ندارد.
حجت با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: ماه گذشته ۱۰۰ میلیون جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفت که با این وجود پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ به تعادل برسد.
وی با بیان اینکه بازگشایی رستوران‌ها در تعادل قیمت مرغ در بازار تاثیر گذار است، گفت: میزان جوجه ریزی صورت گرفته در واحد‌های مرغداری جوابگوی تامین بازار در آینده خواهد بود و پیش بینی می‌شود که با بازگشایی تالار‌های پذیرایی قیمت مرغ به نرخ تعادلی که ۱۴ هزار تومان است، برسد.
حجت در پایان قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
 
(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها