شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۱۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

احتمال کاهش واردات کشاورزی چین از آمریکا در صورت افزایش تنش‌ها

در صورت واکنش شدید واشنگتن به اقدام پکن برای تحمیل قوانین امنیت ملی به هنگ کنگ، دولت چین احتمالاً واردات محصولات کشاورزی خود را از آمریکا کاهش دهد.

منابع آگاه اعلام کردند که در صورت واکنش شدید واشنگتن به اقدام پکن برای تحمیل قوانین امنیت ملی به هنگ کنگ، دولت چین احتمالاً واردات محصولات کشاورزی خود را از آمریکا کاهش دهد.
این در حالی است که دولت پکن با اقدام خود برای اعمال مقررات امنیت ملی در هنگ کنگ، باعث ترس و نگرانی از آینده این قطب اقتصادی جهان شده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به واکنش شدید دولت خود هشدار داده است.
به گفته این منابع، اگر ترامپ تحریم‌های سختی را علیه پکن اعلام کند، این موضوع می‌تواند معامله تجاری دو کشور را که تقریباً دو سال برای آن تلاش کرده اند، از مسیر خود خارج کند چرا که هرگونه تیرگی در روابط می‌تواند واردکنندگان چینی را از خرید محصولات کشاورزی آمریکایی باز دارد.
یک منبع نزدیک به دولت چین می‌گوید: اگر اقدامات متقابل آمریکا (درباره هنگ کنگ) واقعاً شدید باشد، احتمالاً چین خرید محصولات کشاورزی آمریکایی را کاهش می‌دهد.
وی افزود: اگر اقدامات آمریکا خفیف باشد، ممکن است تجارت تحت تأثیر قرار نگیرد.
بر اساس فاز اول توافق تجاری دو کشور که در ماه ژانویه به امضا رسید، چین متعهد شد واردات محصولات کشاورزی خود را از آمریکا در طی دو سال به میزان 32 میلیارد دلار نسبت به آمار سال 2017 افزایش دهد.
 
(شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها