شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۱۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۲۰ درصد کاهش قیمت مرغ در صورت کنترل دلالان بازار نهاده‌ها

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور معتقد است اگر بازار نهاده‌های دامی کنترل شود هزینه تمام شده تولید 20 درصد کاهش یافته و مبلغ آن به جای رفتن به جیب دلالان به جیب مصرف کننده می‌رود.

حبیب اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه مرغداران بخش عمده‌ای از نهاده‌های مورد نیاز را از بازار سیاه تامین می‌کنند، افزود: قرار بر این بود که نهاده‌های دامی با قیمت مصوب و به میزان کافی در بازارگاه تامین و در اختیار مرغداران قرار گیرد، اما شرایط به گونه شده است که تولیدکنندگان برای تامین نیاز به بازار سیاه مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: تامین بخش عمده‌ نهاده‌های دامی از بازار سیاه موجب شده هزینه تمام شده تولید افزایش یابد.
به گفته اسدالله نژاد؛ اگر بازار نهاده‌های دامی کنترل شود هزینه تمام شده تولید 20 درصد کاهش یافته و مبلغ آن به جای رفتن به جیب دلالان بازار نهاده‌ها به جیب مصرف کننده می‌رود.
وی یادآور شد: دولت همواره به دنبال کنترل قیمت مرغ است تا هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده  مناسب باشد، اما به دلیل عدم حل ریشه‌ای مشکلات هر بار وزنه به سمت یک بخش تولید یا مصرف سنگینی می‌کند و یک طرف زیان می‌بیند.
اسدالله نژاد مشکل ریشه‌ای که باید حل شود را فعالیت بی‌قاعده و قانون دلالان در بازار نهاده‌های دامی دانست که موجب افزایش قیمت نهاده‌های دامی می‌شوند.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور درباره آخرین وضعیت صادرات و تاثیر آن بر تعادل عرضه و تقاضا در پی افزایش مازاد تولید در ماه‌های اخیر، گفت: صادرات راهکار مناسب برای تعادل بازار و کاهش زیان به ویژه در زمان مازاد تولید است، دولت در نیمه اردیبهشت‌ماه با کاهش تعرفه صادرات هر کیلوگرم مرغ از 5 هزار تومان به یک هزار و 500 تومان امکان صادرات را فراهم کرده است.
اسدالله نژاد ادامه داد: در حال حاضر شاهد بهبود تعادل عرضه و تقاضا در پی کاهش تعرفه صادرات هستیم و پیش‌بینی می‌شود تا 40 روز آینده بازار مرغ در این زمینه به تعادل کامل برسد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور قیمت خرید مرغ از مرغداران درب مرغداری را 8 هزار و 800 و قیمت تمام شده تولید را 10 هزار و 500 تا 11 هزار تومان اعلام کرد.
به این ترتیب تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران یک هزار و 700 تا 2 هزار و 200 تومان زیان به همراه دارد.
 
(شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹) ۱۰:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها