جمعه / ۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۱۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

شرایط ایده آل تولید محصولات باغی در کشور

شادلو گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و بارش‌های مناسب اخیر، مشکلی در تولید محصولات باغی نداریم.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران درباره آخرین وضعیت تولید محصولات باغی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی پیش بینی می‌شود که تولید محصولات باغی مناسب باشد.
وی افزود: با وجود اقلیم گرمسیری معتدل، نیمه گرمسیری و سرد شرایط برای تولید ایده آل است.
شادلو ادامه داد: در زمستان به دلیل گرمای زودهنگام و کم بارشی که حادث شد، نگرانی‌هایی در خصوص تولید داشتیم که خوشختانه از ابتدای سال شرایط پربارشی و افت دما زمان گل دهی را به تعویق انداخت که با استمرار شرایط مناسب اقلیمی، تولید قابل توجهی خواهیم داشت.
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با تاکید بر روند تعادل بازار محصولات کشاورزی بیان کرد: سال گذشته تولید محصولات باغی به سبب سرمازگی بهاره قابل توجه نبود و در هر صورت بحث تولید ملاک نیست چرا که استمرار در روند تولید و توزیع و رسیدن به نقطه تعادل حائز اهمیت است.
وی با انتقاد از رشد ۳ برابری هزینه‌های تولید بیان کرد: افزایش چند برابری قیمت سموم لطمه جدی به تولید وارد می‌کند و منجر به خروج سرمایه از بخش کشاورزی می‌شود.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با وجود افزایش ۳ برابری قیمت نهاده‌های کشاورزی همچون سموم در یک روز نمی‌توان انتظار استمرار تولید را داشت و در این صورت برای تامین نیاز داخل به خارج وابسته خواهیم شد که این وابستگی تیشه به ریشه تولید داخل می‌زند، در حالیکه به سبب پتانسیل بی نظیردر بخش کشاورزی باید به جایگاه واقعی خود در جهان و منطقه برسیم.
 
(جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹) ۲۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها