پنج شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۹۴۱۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

ابلاغ شیوه نامه بهداشتی ویژه برگزاری نمایشگاه

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران از تصویب و ابلاغ شیوه نامه بهداشتی (پروتکل بهداشتی) ویژه برگزاری نمایشگاه، خبر داد.

بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران تصریح کرد:  شیوه نامه بهداشتی (پروتکل بهداشتی) ویژه برگزاری نمایشگاه شامل سه حوزه عملکردی  تصویب و ابلاغ شده است. بخش نخست این شیوه نامه شامل وظایف و اقداماتی است که باید توسط مراکز نمایشگاهی اجرا شود. 
وی افزود: ایجاد گیت ضد عفونی (محلول پاش) در درب اصلی نمایشگاه و درب ورودی سالن‌های نمایشگاهی، تامین تجهیزات مکانیزه مورد نیاز جهت ضد عفونی کف، درب و سطوح سالن‌های نمایشگاهی و نیز ایجاد و تجهیز ایستگاه تب سنجی و غربالگری در محل درب‌های ورودی اصلی نمایشگاه و درب‌های ورودی سالن با همکاری عوامل هلال احمر و انتظامات از مهمترین بخش‌های این پروتکل بهداشتی است که برعهده مراکز نمایشگاهی گذاشته شده است. 
حسین زاده با اشاره به اینکه مرکز نمایشگاهی در شرایط کرونا موظف است، با ایجاد غرف عرضه ملزمات بهداشتی نظیر ماسک، شیلد، دستکش و محلول‌های ضد عفونی در مبادی ورودی اصلی و نقاط مرکزی نمایشگاه، ملزومات مورد نیاز بازدید کنندگان و مشارکت کنندگان را تامین کند، اظهار داشت: از دیگر بند‌های این شیوه نامه بهداشتی که بر عهده مراکز نمایشگاهی است، می‌توان به تامین و استقرار تجهیزات مکانیزه ضد عفونی دست و کفش در مبادی ورودی یا خروجی سالن‌های نمایشگاهی، ایجاد دستگاه مرکزی پشتیبانی و تامین ملزومات و مواد ضد عفونی مورد نیاز، تجهیز زیر ساخت ثبت نام آنلاین بازدید کنندگان با امکان پرداخت و تهیه بلیط الکترونیک و استقرار تجهیزات کنترل هوشمند بلیط ورودی، ایجاد امکان بازدید مجازی نمایشگاه‌ها از طریق پرتال و سایر رسانه‌های مجازی، برگزاری مراسم افتتاحیه بدون سخنرانی در سالن همایش و صرفا به صورت قطع روبان و نیز ایجاد غرف عرضه آب معدنی و نوشیدنی‌های استاندارد (پاکتی و قوطی) به تعداد مکفی در نقاط مختلف نمایشگاه اشاره کرد. 
وی ادامه داد: طبق این شیوه نامه بهداشتی مراکز نمایشگاهی موظف هستند کلیه روشویی‌های سرویس‌های بهداشتی را به شیر آلات چشم الکترونیک مجهزکرده و با افزایش تعداد روشویی‌های سرویس‌های بهداشتی و نیز با تجهیز آن‌ها به جا مایع دستشویی الکترونیک صنعتی، زمینه شیوع بیماری کرونا را در زمان برپایی نمایشگاه به حداقل برساند. 
وی در خصوص دیگر اقدامات مراکز نمایشگاهی نیز گفت: تامین و نصب دستگاه‌های پر قدرت خشک کن دست (صنعتی) در سرویس‌های بهداشتی، تامین سطل زباله درب دار پدالی مخصصوص جمع آوری ماسک و دستکش با درج نوشته مخصوص ماسک و دستکش، تامین سطل زباله درب دار مخصوص جمع آوری ظرف یکبار مصرف با درج نوشته مخصوص زباله‌های ظروف پذیرایی و بطری از دیگر اقداماتی است که مراکز نمایشگاهی موظف به اجرای آن هستند. 
وی همچنین به اختصاص بیلبورد یا استند‌های اطلاع رسانی در نقاط مختلف محوطه فضای باز، اختصاص درب‌های مستقل جهت ورود و خروج بازدیدکنندگان نیز اشاره کرد و افزود: گشایش کلیه درب‌های ورودی و خروجی سالن‌های نمایشگاههی به منظور ایجاد جریان پایدار تهویه طبیعی در داخل سالن‌ها و همچنین فعالیت مسجد حضرت ابراهیم مطابق با پروتکل ابلاغی و مصوب مساجد از دیگر بند‌های شیوه نامه بهداشتی مصوب ویژه برگزاری نمایشگاه است. 
وی ادامه داد: حذف پرداخت ورودیه در پارکینگ‌های نمایشگاه، فعالیت رستوران مطابق با پروتکل بهداشتی مصوب صنفی ذیربط، صدور کارت شناسایی و معاینه عوامل توزیع غذا ازطریق پزشک و عوامل هلال احمر، ممانعت از ورود هر گونه غذا از خارج سایت نمایشگاه بند‌های دیگری از شیوه نامه بهداشتی نمایشگاه است. 
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به بازگشایی سرویس‌های بهداشتی محوطه نمایشگاه و ضد عفونی مستمر سرویس‌های بهداشتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: صدور کارت شناسایی برای کلیه عوامل ارائه خدمات، الزام کلیه پیمانکاران خدمات طرف قرار داد به استفاده از ماسک و دستکش، ضد عفونی مستمر تجهیزات ارائه خدمات نظافت و سالن‌های نمایشگاهی قبل از شروع عملیات غرفه سازی، بهره برداری از سالن‌های همایش صرفا با رعایت فاصله اجتماعی، ضد عفونی روزانه پارکینگ‌ها و ضدعفونی چرخ دستی و وسایل جابجایی کالا با تدوین برنامه زمانبندی، از دیگر وظایف مراکز نمایشگاهی در زمان برپایی نمایشگاه‌های مختلف در شرایط کرونایی است. 
حسین زاده بخش دوم شیوه نامه بهداشتی ویژه برپایی نمایشگاه را شامل مجموعه‌ای از وظایف محوله و بر عهده غرفه دار بیان کرد و گفت: مطابق با این شیوه نامه بهداشتی غرفه داران باید نسبت به مدیریت تعداد نفرات داخل غرفه متناسب با متراژ غرفه (۱۲ مترمربع ۲ نفر، ۱۸ متر مربع ۳ نفر، تا ۳۰ متر مربع ۵ نفر، از ۳۰ متربه بالا به ازا هر ۲۵ متر مربع مازاد ۲ نفر) و نیز الزام افراد به استفاده از ماسک و دستکش اقدام کنند. 
وی افزود: همچنین غرفه داران موظف هستند با استفاده از ظروف یکبار مصرف و نیز عدم پذیرایی بازدید کنندگان با نوشیدنی یا اقلام پذیرایی فاقد بسته بندی استاندارد، نسبت به بند‌های مصوب شیوه نامه بهداشتی متعهد باشند. 
این مقام مسئول در شرکت سهامی نمایشگا‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، متذکر شد: از دیگر وظایف غرفه داران در زمان برپایی نمایشگاه، تامین سطل زباله پدالی درب دار در داخل غرفه، مدیریت توقف بازدید کنندگان در محل غرفه، تامین ملزومات ضد عفونی نظیر الکل، ماسک، محلول ضد عفونی، ماسک، ارائه دستکش یکبار مصرف به بازدید کنندگان جهت لمس کالا، ممنوعیت در پخش اشانتیون‌های تبلیغاتی، رعایت فاصله اجتماعی در غرفه، ممنوعیت بکار گیری افراد فاقد کارت شناسایی و پیش بینی محافظ مناسب در ارائه کالا‌های نمایشی مستقر در غرفه می‌باشد. 
وی آخرین بخش از شیوه نامه بهداشتی ویژه برگزاری نمایشگاه را معطوف بازدید کنندگان اعلام کرد و گفت: در زمان برپایی نمایشگاه از ورود بازدید کنندگان فاقد ماسک ممانعت و ثبت نام بازدید کنندگان هم از طریق پرتال یا سامانه ثبت نام به صورت آنلاین انجام می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا امکان بازدید مجازی از نمایشگاه برای بازدید کنندگان فراهم شده، اظهار داشت: براساس شیوه نامه بهداشتی، جابجایی فیزیکی بازدید کنندگان از نمایشگاه به دلیل رعایت فاصله اجتماعی با ماشین برقی انجام نمی‌شود. 
وی افزود: همچنین کنترل و مدیریت ورود و تراکم تعداد بازدید کنندگان در داخل سالن‌های نمایشگاهی و پذیرش بازدید کنندگان متخصص و اطلاع رسانی عدم پذیرش بازدید کنندگان عام از بند‌های مصوب این پروتکل بهداشتی است که بازدید کنندگان باید نسبت به آن متعهد باشند. 
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها، همچنین به پیش بینی ایجاد ایستگاه‌های ضد عفونی در داخل سالن متناسب با متراژ سالن توسط برگزار کنندگان هم اشاره کرد و افزود: برگزار کنندگان بر اساس شیوه نامه بهداشتی موظفند نسبت به نصب علائم راهنمای مسیر بازدید و خروج در کف یا سقف سالن‌های نمایشگاهی اقدام کنند. 
گفتنی است شیوه نامه بهداشتی ویژه برپایی نمایشگاه از سوی شورای سیاست گذاری مقابله با کرونا در نمایشگاه، به تصویب رسیده است.
 
(پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها