دوشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۰۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عشایر بابت حمل و نقل آرد و سوخت هزینه‌ای نمی‌دهند

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور گفت: با توجه به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان یارانه برای حمل آرد و سوخت توسط دولت، دیگر عشایر هزینه‌ای بابت حمل و نقل نمی‌پردازند.

«شاهپور علایی مقدم» افزود: این مبلغ برای کمک به عشایر در اختیار سازمان امور عشایری قرار گرفته که از طریق اتحادیه و شبکه تعاونی در اختیار عشایر قرار می گیرد.
وی اظهارداشت: برای حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و همچنین رفاه حال جامعه عشایری، به طور میانگین ماهانه ۱۲ کیلوگرم آرد و چهار سیلندر گاز در اختیار هر خانوار قرار می گیرد.
اکنون جمعیت عشایری کشور اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۳۰ هزار خانوار در کشور وجود دارد که برخی از این خانوارها به دلیل زندگی در شرایط قشلاق از یارانه استفاده نمی کنند.
وی اظهارداشت: با توجه به شیوع کرونا ارزاق اساسی آرد و سوخت جمعیت عشایری فراهم است و مشکلی در توزیع این اقلام نیست.
قائم مقام سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه توزیع اقلام و لوازم ضروری توسط اتحادیه های استانی و شهرستانی انجام می شود تصریح کرد: اتحادیه های استانی و شهرستانی موظف هستند که تمامی ارزاق و موادغذایی توزیع آرد و سوخت به عشایر فراهم کنند.
وی اضافه کرد: عشایر برای عدم تجمع در  اتحادیه ها لازم است به سامانه های عشایری مراجعه کنند.
علایی مقدم با اشاره به اینکه شبکه هایتعاونی و اتحادیه های ما آمادگی دارند که تمامی لوازم و ملزومات عشایر را توسط مددجویان در سامانه های عرفی تامین و توزیع کنند گفت: اکنون یک اتحادیه مرکزی،  ۲۱ اتحادیه های استانی، ۲۱۰ تعاونی شهرستانی و حدود ۳۰۰ صندوق خرد زنان عشایری در کشور فعال است.
 
(دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹) ۲۱:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها