دوشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۴۰۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

بسته حمایت از صادرات در انتظار دستور جهانگیری

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که تدوین شیوه‌نامه پرداخت مشوق‌های صادراتی به پایان رسیده و برای ابلاغ در انتظار دستور معاون اول رییس جمهور است.

بر اساس اعلام این سازمان، پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹، در این سازمان نهایی شده و در اختیار سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
این پیش‌نویس از سوی مدرس خیابانی - سرپرست وزارت صمت - به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شده و در صورت تصویب، از سوی اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – ابلاغ خواهد شد.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت تلاش شده در بسته حمایتی سال جاری تمام مشوق‌های صادراتی تجمیع شوند تا با ابلاغ نهایی آن، سازمان‌های ذی ربط ابزارهای لازم برای حمایت از صادرات را به دست آورند.
بسته حمایت از صادرات در سال ۱۳۹۹ در حالی نهایی شده که بسته حمایتی سال ۹۸ به دلیل تصویب شدن در ماه‌های پایانی سال عملا مجالی برای اجرا پیدا نکرد و از این رو صادرکنندگان از دولت خواسته‌اند که شرایط را برای اجرای هرچه سریع‌تر بسته حمایتی سال جاری فراهم کند.
مهدی علی‌پور – صادرکننده و فعال اقتصادی – در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ایران باید تلاش کند در فضای کرونا، حمایت از صادرات خود را به شکل هوشمند پیگیری کند، اظهار کرد: امروز با توجه به محدودیت‌های حاصل از کرونا، عملا تعدادی از بازارها یا تعطیل هستند یا با ظرفیت محدود کار می‌کنند. این در حالی است که در بازاری مانند مواد غذایی و کشاورزی و محصولات بهداشتی بستر مناسبی برای کار وجود دارد.
او ادامه داد: امروز یکی از حمایت‌هایی که ما می‌توانیم از صادرات کنیم، فراهم کردن بستر صادرات بر اساس اصول بهداشتی است. بسیاری از کالاهای ما با وجود کرونا، نیاز قطعی کشورهای همسایه به شمار می‌رود اما آنها با توجه به شیوع ویروس، محدودیت‌هایی را بر قرار کرده‌اند که در صورت فراهم شدن مقدمات بهداشتی لازم از سوی ایران امکان تداوم صادرات و ارزآوری برای کشور از این طریق وجود دارد.
 
(دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹) ۲۱:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها