دوشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۴۰۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مشکل تاخیر در پرداخت مطالبات پیش روی گندمکاران

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: با استمرار تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، آینده تولید گندم به سبب وجود واسطه و دلالان به امر خرید در معرض خطر است.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است.
وی از پرداخت ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: روند پرداخت مطالبات گندمکاران تا حدودی کند شده و این امر نگرانی‌هایی برای تولیدکنندگان در برداشته است.
هاشمی ادامه داد: در روز‌های نخست برداشت ۴۸ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شد، اما با رسیدن به پیک برداشت و کاهش میزان اعتبار، تولیدکنندگان گلایه‌مند هستند که امیدواریم میزان اعتبار افزایش یابد.
هاشمی میزان خرید را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، تولید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید در صورت پرداخت مناسب مطالبات گندمکاران نگرانی در ارتباط تامین نیاز کشور نداریم.
وی با بیان اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، گفت: با وجود برآورد تولید بالای ۱۴ میلیون تن گندم، نیاز صنف و صنعت به طور کامل پوشش داده می‌شود.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان تصریح کرد: با استمرار تاخیر در پرداخت مطالبات گندم، کشاورزان برای تامین نقدینگی مورد نیاز، محصول تولیدی خود را کمتر از قیمت خرید تضمینی به دلالان‌ می فروشند یا گندم تولیدی را به عنوان خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می‌دهند که با این وجود آینده تولید در معرض خطر است.
 
(دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹) ۲۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها