پنج شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۰۰۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بهره‌برداری کامل از طرح آبیاری دشت سیستان تا آغاز کشت پاییزه

مجری طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان گفت: ۱۴ هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان باقی مانده که امیدواریم تا شروع فصل زراعی جدید در پاییز به بهره‌برداری برسد.

محمد جواد صالحی نژاد در رابطه با بهره‌برداری از فاز اول این طرح، اظهار کرد: امروز بهره‌برداری از فاز یک طرح ۴۶ هزار هکتاری نتقال آب با لوله به دشت سیستان به مساحت ۳۲ هزار هکتار با فرمان رئیس جمهور و توسط وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
وی افزود: این طرح شامل ۱۷ ایستگاه پمپاژ است که، ۳ ایستگاه پمپاژ اصلی، ۵ ایستگاه پمپاژ مستقل و ۹ ایستگاه ثانویه را شامل می‌شود و در مجموع ۳۹ متر مکعب آب را به دشت سیستان منتقل می‌کند.
صالحی نژاد تصریح کرد: در واقع اراضی دشت سیستان حدود ۲۰۰ هزار هکتار است که ۱۵۰ هزار هکتار از آن قابلیت کشاورزی دارد اما با توجه به تخصیص آبی که وزارت نیرو به این طرح داده، ۴۶ هزار هکتار از اراضی را با این میزان تخصیص آب تجهیز می کنیم که بیش از پنج هزار کیلومتر تاکنون لوله گذاری برای تامین آب انجام شده است.
مجری طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان در رابطه با میزان باقیمانده طرح گفت: ۱۴ هزار هکتار از این طرح باقی مانده که بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا شروع فصل جدید زراعی در پاییز به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر تاکید کرد: تمام زیرساخت‌های طرح ۴۶ هزاری هکتار آبیاری دشت سیستان فراهم شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: اگر شرایط کرونا ایجاد نمی‌شد، تاکنون ۱۴ هزار هکتار باقی مانده هم به بهره‌برداری رسیده بود؛ در حال حاضر تمام پیمانکاران ما مشغول به کار هستند تا میزان باقیمانده طرح به اتمام برسد.
 
(پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها