پنج شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۳۹۹۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس تغذیه و سلامتی

ابلاغ پروتکل مدیریت بیماری کرونا به صنایع غذایی کشور

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: پروتکل الزامات پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا به تمامی واحدهای صنعتی خوراکی و آشامیدنی ابلاغ شده است.

محمدحسین عزیزی، با اشاره به اقدامات انجام‌شده به منظور پیشگیری از بروز و شیوع کرونا ویروس در حوزه محصولات خوراکی، اظهار کرد: اگرچه شواهدی در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی دیده نشده، اما از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور الزامات مورد نیاز به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در بین کارکنان واحدهای تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی و میزان تأثیرگذاری آن بر سلامت محصول موردبررسی قرار گرفته است.
وی افزود: در اسفند ۹۸، مقررات و پروتکل‌های اجرایی وضع شده توسط سازمان خواروبار و کشاورزی (فائو) و سازمان جهانی بهداشت ابلاغ شد و اداره کل غذا نیز پروتکل الزامات پیشگیری و مدیریت بیماری را تهیه و به منظور اجرا، به واحدهای تولیدکننده، مراکز نگهداری (انبارها) و مراکز پخش مرتبط به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور ابلاغ کرد.
مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: رعایت سختگیرانه و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی توسط سازمان غذا و دارو در صنایع غذایی به طور جدی دنبال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ضمن پیگیری ویژه به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا در کشورهای صادر کننده کالا به ایران، دستورالعملی برای اطلاع کشورهای منطقه برای حصول اطمینان از شرایط تولید و حفظ سلامت محصول در تجارت کالاهای غذایی و آشامیدنی تهیه شده است که از طریق وزارت امور خارجه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
(پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۰:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها