چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۳۹۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مبادله صادرات جوجه و تخم مرغ با ریال /برگشت ارز توجیه اقتصادی ندارد

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه اعلام کرد که صادرات جوجه و تخم مرغ به عراق و افغانستان با ریال مبادله می‌شود و برگشت ارز در قبال صادرات این محصولات توجیه اقتصادی ندارد.

محمدرضا صدیق‌پور  با بیان اینکه صادرات جوجه یکروزه به افغانستان حدود یک ماه است که آغاز شده، اظهار کرد: در ابتدا روند صادرات به کندی و با موانعی مواجه بود که با تلاش انجمن و رفع موانع، صادرات روان‌تر  شده و از یک هفته پیش نیز این صادرات به افغانستان به صورت رسمی شکل گرفته است ولی قبل از آن صادرات جوجه به شکل پیله وری  صورت می‌گرفت.
 
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در صادرات به افغانستان و عراق این است که صادرات جوجه و تخم مرغ با ریال مبادله می‌شود و اگر قرار به برگشت ارز در قبال صادرات این محصولات باشد، قطعا از رونق صادرات کاسته خواهد شد، زیرا قیمت فروش ریالی این محصولات آنقدر کم است که قابلیت برگشت ارز را ندارد.
 
به گزارش ایسنا چندی پیش سازمان توسعه تجارت از مجاز شدن صادرات مرغ و تخم مرغ به افغانستان خبر داد تا با این اقدام از ضرر و زیان تولیدکنندگانی که با مازاد تولید جوجه و مرغ مواجه شده بودند، جلوگیری شود. این سازمان اعلام کرد که یکی از راه‌های تنظیم بازار و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان داخلی توجه به بازارهای مهم صادراتی از جمله افغانستان است و با توجه به اظهار نظر اخیر سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری افغانستان، مبنی بر رفع ممنوعیت واردات جوجه یک روزه، مرغ و تخم‌مرغ، فرصت صادرات به این کشور برای ایران فراهم است. افغانستان یکی از بازارهای مهم صادراتی ایران است که راه را برای ورود محصولات ایرانی باز گذاشته است و صادرکنندگان ایرانی می‌توانند از این فرصت برای صادرات محصولات خود به کشور افغانستان استفاده و همچنان از افغانستان دان و غذای مرغ به ایران وارد کنند.
(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها