سه شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۳۹۴۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

ابلاغ پروتکل‌های پیشگیری از بروز کرونا به صنایع غذایی کشور

مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: پروتکل الزامات پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا به تمام واحدهای صنعتی خوراکی و آشامیدنی ابلاغ شد.

محمدحسین عزیزی، مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای پیشگیری از بروز و شیوع کرونا ویروس در حوزه محصولات خوراکی اظهار کرد: اگرچه شواهدی درمورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی دیده نشده اما از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور الزامات موردنیاز به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری در بین کارکنان واحد‌های تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی و میزان تأثیرگذاری آن بر سلامت محصول موردبررسی قرار گرفته است.
 
او افزود: در اسفند ۹۸، مقررات و پروتکل‌های اجرایی وضع‌شده توسط سازمان خواروبار و کشاورزی (فائو) و سازمان جهانی بهداشت ابلاغ شد و اداره کل غذا نیز پروتکل الزامات پیشگیری و مدیریت بیماری را تهیه و به منظور اجرا، به واحد‌های تولیدکننده، مراکز نگهداری (انبارها) و مراکز پخش مرتبط به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور ابلاغ کرد.
 
نظارت ویژه بر سلامت صنایع غذایی وارداتی
مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: رعایت سختگیرانه و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی توسط سازمان غذا و دارو در صنایع غذایی به طور جد دنبال می‌شود.
 
او گفت: ضمن پیگیری ویژه به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا در کشور‌های صادرکننده کالا به ایران، دستورالعملی برای اطلاع کشور‌های منطقه برای حصول اطمینان از شرایط تولید و حفظ سلامت محصول درتجارت کالا‌های غذایی و آشامیدنی تهیه شده است که از طریق وزارت امور خارجه اطلاع رسانی خواهد شد. 
(سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها