سه شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۳۹۴۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بازار تخم مرغ تعریفی ندارد؛ نرخ منطقی هر شانه تخم مرغ ۲۴ هزار تومان

نبی پور گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، هم اکنون تخم مرغ با قیمتی کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۳۰۰ تا ۶ هزار و ۴۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.
 
او با اشاره به اینکه نرخ تخم مرغ در خرده فروشی‌ها مد نظر نیست، افزود: قیمت تخم مرغ در میادین به قدری کاهش یافته است که غرفه داران حاضر به خرید با نرخی که قرارداد منعقد کرده‌اند، نیستند.
 
 
نبی پور با بیان اینکه سودجویی عوامل واسطه و دلال به تولیدکننده ارتباطی ندارد، گفت: در حال حاضر وضعیت بازار تخم مرغ به قدری خراب است که وانتی‌ها اقدام به توزیع تخم مرغ می‌کنند.
 
این مقام مسئول درباره آینده بازار تخم مرغ بیان کرد: طبق روال همه ساله در ماه رمضان قیمت تخم مرغ کاهش می‌یابد و همواره انتظار می‌رود بعد از ماه رمضان با باز شدن مرز‌ها قیمت تخم مرغ به نرخ منطقی خود برسد.
 
بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است
او با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد نهاده‌ها با قیمت مصوب دولتی از سوی پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود، گفت: هم اکنون عمده نهاده مورد نیاز مرغداران از بازار آزاد خریداری می‌شود که در هزینه تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.
 
 
به گفته نبی پور، قیمت کنونی کنجاله سویا نسبت به ماه‌های اخیر ۲۰۰ درصد و ذرت هم  ۱۰۰ درصد در بازار افزایش داشته است.
 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، نرخ مصوب کنجاله سویا را با احتساب هزینه‌های تولید ۲ هزار و ۷۸۰ تومان و ذرت را هم یک هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که کنجاله سویا با نرخ ۵ هزار و ۸۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.
 
نبی پور قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ بالای ۱۰ هزار تومان معادل شانه‌ای ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، تصریح کرد: با احتساب مصرف داخل، ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است، در حالی که هم اکنون ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر می‌شود.
(سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها