سه شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۳۹۴۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آرامش در بازار میوه‌های نوبرانه؛ کمبودی در عرضه نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: با توجه به اقلیم۴ فصل ایران و فراوانی میوه نوبرانه، آرامش بر بازار حاکم است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران  درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به پایان ذخایر میوه‌های زمستان در سردخانه ها، میوه‌های فصل همچون هلو، زردآلو، ملون، دستنبو و ... جایگزین شدند.

 
وی قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال تو سرخ ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، موز ۱۴ هزار تا ۱۹ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۶ هزار تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، کیوی ۸ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموشیرین ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و گریپ فروت تو سفید ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
 
کارگر با اشاره به نرخ میوه‌های نوبرانه بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو گوجه سبز شمال با نرخ ۴ هزار تا ۱۳ هزار تومان، گوجه سبز برغان ۸ هزار تا ۲۰ هزار تومان، توت فرنگی جیرفت ۶ هزار تا ۱۵ هزار تومان، توت فرنگی کرج ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، دستنبو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، شاه پسند ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، طالبی ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، هندوانه یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، زردآلو شیراز ۲۰ هزار تا ۳۳ هزار تومان و زردآلو کاشان ۱۰ هزار تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های نوبرانه وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید، قیمت میوه‌های نوبرانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بسیار مناسب است.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۳ هزار تا ۶ هزار تومان، باقالی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برگ مو ۸ هزار تا ۱۷ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، سیب زمینی کهنه ۲ هزار و ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۲۵ هزار تا ۳۲ هزار تومان، کلم بروکلی ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان و نارنج ۲ هزار تا ۴ هزار تومان است.
 
وی گفت: هم اکنون هر کیلو لوبیا سبز با نرخ ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، نخود سبز ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هویج یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کدومسمایی ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، کلم سفید ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم قرمز ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، کنگر ۷ هزار تا ۱۴ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
 
کارگر قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و سبزی خوردن ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقلیم ۴ فصل ایران و پایان ذخایر سردخانه، میوه‌های فصل جدید جایگزین می‌شود.
(سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها