یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۹۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

برنامه تولید انواع بذور در سال زراعی جاری به ۱۹۰ هزارتن می رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه تولید و تدارک انواع بذور در سال زراعی ۹۹-۹۸، در ۲۸ استان کشور در مجموع به ۱۹۰ هزار تن می‌رسد.

حسین شیرزاد در گزارشی درباره آمار و ارقام چشم انداز برنامه تولید و تدارک انواع بذور محصولات زراعی اساسی از سال جاری تا افق ۱۴۰۴، اظهار داشت: براساس این برنامه تا افق ۱۴۰۴ تولید بذر گندم شبکه تحت پوشش با افرایش ۳۳ درصدی از ۱۵۰ هزار تن به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید، بذر جو و حبوبات نیز به ترتیب با رشد صد درصدی به ۵۵ هزار تن و ۲ هزار تن در کلیه طبقات بذری افزایش می‌یابد.
وی افزود: تولید بذر علوفه (شبدر برسیم) نیز از میزان ۵۰۰ تن به ۷۰۰ تن می‌رسد و در صورت نیاز استان‌ها تا میزان ۱۰۰۰ تن نیز قابل افزایش است، همچنین تولید بذر هیبرید ذرت ارقام میان رس و دیر رس با مشارکت یک شرکت آغاز و در حال حاضر ۵۰ تن تولید شده است و برنامه ریزی جهت افزایش تولید تا ۱۰۰۰ تن در برنامه وجود دارد. در دانه‌های روغنی نیز امکان تولید بذر هیبرید کلزا ۱۲۰۰ تن، سویا ۳۰۰۰ تن و کنجد نیز ۴۰۰ تن فراهم شده و عملیاتی می‌گردد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین، برنامه تولید و تدارک انواع بذور در سال زراعی ۹۹-۹۸، در ۲۸ استان کشور در مجموع به ۱۹۰ هزار تن می‌رسد.
شیرزاد، درباره جدول برنامه تولید بذور (کلزا، ذرت، کنجد، شبدر برسیم) در یکی از کشت و صنعت‌های دزفول (خوزستان) در سال جاری، توضیح داد: تولید بذر هیبرید کلزا در سطح ۵۵۰ هکتار با پیش بینی عملکرد ۱۲۰۰ تن تولید بذر هیبرید ذرت در سطح ۵۰ هکتار و پیش بینی عملکرد ۷۵ تن و تولید بذر OP کنجد در سطح ۵۰ هکتار و پیش بینی عملکرد ۴۵ تن برنامه ریزی شده است.
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه این گزارش، به جدول تولید بذور OP ( پیاز، گوجه فرنگی) در یکی از شرکت‌های کشت و صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمات تولید بذر OP یک رقم پیاز با سطح ۲۰۰ هکتار و سه رقم گوجه فرنگی با ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت فراهم و قابل اجرا می‌باشد. بدیهی است تولید بذر خیار سبز، فلفل و ملون نیز در برنامه آتی این کشت و صنعت وجود دارد.
 
(یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۲۲:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها