شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۳۸۶۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کشاورزان هند در تولید گندم رکورد زدند اما نمی توانند آن را بفروشند

تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا به شدت به بیش از ۷۰۰۰ فروشگاه عمده فروشی مواد غذایی آسیب زده است. این فروشگاه ها تنها راه رساندن مواد غذایی به ۱.۳ میلیارد شهروند هندی هستند.

تعطیلی های گسترده در هند که در اواخر ماه مارس برای مهار گسترش ویروس کرونا اعمال شده باعث کمبود نیروی کار در سراسر مناطق کشاورزی هند شده است. به این ترتیب برداشت محصولات متوقف شده و بسته بندی و انتقال آنها با مشکل مواجه شده است.
 
 حجم بالای محصولاتی که طی همه گیری ویروس کرونا جمع شده و ارزش آن به بیش از 26 میلیارد دلار می‌رسد نمونه ای است از شرایط محصولات کشاورزی در سایر مناطق دنیا مثل محصول نیشکر و قهوه برزیل و محصول برنج جنوب شرق آسیا. هند دومین تولید کننده و مصرف کننده بزرگ گندم بعد از چین است.
 
 تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا به شدت به بیش از 7000 فروشگاه عمده فروشی مواد غذایی آسیب زده است. این فروشگاه ها تنها راه رساندن مواد غذایی به 1.3 میلیارد شهروند هندی هستند.
 
رادهه شیام،  یک حق العمل کار بازار غلات  در یکی از شهرهای هند می گويد:« حدود 90 درصد نیروی کار ما در دسترس نیستند. فصل گذشته حدود 5 هزار نیروی کار داشتیم و حالا فقط 500 نفر هستند. تا حالا شاهد چنین شرایطی نبودیم».
 
 کشاورزان گندم هند محصول خود را در این بازارهای عمده فروشی به حق العمل کارها می‌فروشند و آنها هم این محصولات را در اختیار خریداران دولتی و تاجران خصوصی قرار می دهند. این افراد معمولاً تعداد بسیار زیادی از افراد را برای خالی کردن بار، تمیز کردن، وزن کردن، بسته بندی و بارگیری دوباره میلیون ها کیسه گندم به کار می‌گیرند تا بعد به انبارهای دولتی و خصوصی برده شود.
 
 
 امسال این بازار پر جنب و جوش که به زنجیره عرضه غذا در دومین کشور پرجمعیت جهان کمک می کند خالی است. به این ترتیب، میلیونها نیروی کار مهاجر مجبورند در اوج روزهای کار خود که معمولاً نیمی از درآمد سالانه خود را طی آن به دست می آوردند، در خانه بنشینند.
 
 عوامل بازاریابی بازار مجبور شده‌اند دوره خرید گندم خود را از 20 تا 30 روز معمول به بیش از دو ماه و نیم افزایش دهند. تعداد کشاورزانی که محصولات خود را به بازارهای عمده فروشی می آوردند به یک دهم شرایط معمول کاهش یافته است و خطر فاسد شدن این محصولات وجود دارد.
 
 محدودیت های ایجاد شده برای حمل و نقل، خرید این محصولات توسط شرکت مواد غذایی هند را که خریدار اصلی محصولات کشاورزی در هند است، به تعویق انداخته است. کشاورزان هند در سال جاری 107.18 میلیون تن گندم زمستانه تولید کرده اند و هیچکدام تجهیزات لازم برای نگه داشتن این حجم بالا از محصولات را ندارند.
 
 حدود 85 درصد از کشاورزان هند کمتر از 5 هکتار زمین دارند بنابراین حتی از دست رفتن بخش کوچکی از محصولات آن ها یا تاخیر در پرداخت پول محصولات، بر روند زندگی آنها تاثیر می گذارد.
(شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها