جمعه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۳۸۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس شیرینی و شکلات

کمبود روغن چالش اصلی پیش روی تولیدکنندگان شکلات

مغازه‌ای گفت: علی رغم مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر توزیع ۲۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک به کارخانه‌های شکلات، اما بازرگانی دولتی موافقت نکرد.

جمشید مغازه ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان شیرینی و شکلات اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه‌ها با مشکل کمبود روغن روبرو هستند به طوریکه این محصول با هیچ قیمتی در بازار نیست و بدیهی است که در صورت کمبود یکی از این کالا‌ها تولید دچار مشکل شود.
وی افزود: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار است که ۲۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک به کارخانه‌ها داده شود تا آن‌ها در سه ماه دیگر از محل واردات جایگزین کنند که متاسفانه بازرگانی دولتی با این امر موافقت نکرد.
مغازه‌ای ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌ها به دلیل کمبود روغن تولیدشان متوقف است یا با حداقل توان کار می‌کنند.
این مقام مسئول درباره تاثیر ویروس کرونا بر تولید شیرینی و شکلات بیان کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا ۱۰ تا ۲۰ درصد بر بازار داخل و صادراتی تاثیر گذاشته است، اما مشکل اصلی کارخانه‌ها کمبود روغن است.
رئیس انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه در این مقطع کارخانه‌ها به دنبال افزایش قیمت نیستند، گفت: علی رغم افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت شکر و ۹۰۰ تومانی گندم و هزینه‌های سربار کارخانه‌ها در مقطع کنونی به دنبال افزایش قیمت نیستند، هرچند همه ساله متناسب با تورم و هزینه‌های تولید افزایش قیمتی اتفاق می‌افتد.
رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات افزود: با رفع مشکلات مواد اولیه، کارخانه‌ها طبق روال سال‌های گذشته متناسب با تورم و هزینه‌های حقوق و دستمزد قیمت کالا‌های خود را افزایش می‌دهند تا چرخ تولید بچرخد.
مغازه‌ای در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید افراد و قرار گرفتن شکلات به عنوان کالای لوکس در سبد خانوار، کارخانه‌ها با افزایش جزئی و سود حداقل به تولید ادامه می‌دهند چرا که امکان افزایش چشمگیر این کالا‌ها به سبب قرار گرفتن این محصولات به عنوان اولویت سوم و چهارم سبد مصرفی افراد وجود ندارد.
 
(جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۲۲:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها