چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۳۸۲۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس اقتصاد

تازه‌ترین گزارش از موجودی و ترخیص کالاهای اساسی

آخرین وضعیت واردات و ترخیص کالاهای اساسی نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از چهار میلیون تن کالا در بنادر و لنگرگاه‌ها موجود و یا هنوز به آنها وارد نشده است.

سید روح‌الله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران- آخرین وضعیت موجودی و ترخیص کالاهای اساسی را تشریح کرد.
بر این اساس در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیو تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که از عمده‌ترین آنها می‌توان به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذرت، ۲۷۰ هزار تن کنجاله سویا و روغن خوراکی، برنج و دانه‌های روغنی و گندم اشاره کرد.
همچنین یک میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه‌ها وجود دارد که هنوز به طور کامل تخلیه نشده و به تدریج در حال تخلیه و وارد شدن به بنادر است.
یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی نیز به گمرک اظهار شده و در حال طی کردن تشریفات است؛ به طوری که عمده مراحل ترخیص را طی کردند و با دریافت مجوزهای بهداشتی و  یا تامین ارز ترخیص خواهند شد.
از سوی دیگر برای حدود ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی تشریفات گمرکی انجام و  اکنون آماده خروج از گمرک است، این در حالی است که در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۵۰ هزار تن کالای اساسی از شناورها تخلیه و به گمرک وارد می‌شود.
طبق گفته سخنگوی گمرک ایران از ابتدای فروردین تاکنون نیز بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر ترخیص شده است.
 
(چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۸:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها