چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۸۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ویروس کرونا تأثیر آفت ملخ صحرایی را شدیدتر کرد

شیوع بیماری کووید 19 با اختلالی که در حمل و نقل و انتقال آفت کش‌ها ایجاد کرد، مقابله با آفت ملخ صحرایی را بسیار سخت کرده و احتمال گستردگی این آفت بسیار زیاد شده است.

حدود 20 میلیون نفر در 6 کشور آفریقایی به واسطه هجوم ملخ صحرایی در معرض ناامنی غذایی قرار گرفته‌اند. همچنین محدودیت‌های مسافرتی و حمل و نقل به واسطه شیوع بیماری کووید 19 که باعث شده انتقال آفت‌کش و حشره کش به سختی صورت بگیرد، مقابله با ملخ صحرایی را به شدت سخت کرده و نگرانی از وخیم شدن خسارت ملخ صحرایی را بیشتر کرده است. در این میان سیاست‌مداران  تصمیم‌گیران باید منابع مالی زیادی را برای کنترل بیماری کووید 19 و همچنین هجوم ملخ صحرایی اختصاص دهند. 
ملخ صحرایی اخیرا از سوی فائو (سازمان خواربار جهانی) به عنوان مخرب‌ترین بخش کشاورزی مطرح شده که می‌تواند امنیت غذایی کشورها را با خطر جدی مواجه کند. این ملخ سال گذشته و امسال نیز به استان‌های جنوبی کشورمان حمله کرده و 9 استان را درگیر کرده است.
بر اساس این گزارش میلیون‌ها نفر در کشورها با قحطی و ناامنی غذایی به واسطه هجوم ملخ‌های صحرایی مواجه شده‌اند که شیوع بیماری کووید 19 وضعیت خسارت ملخ‌های صحرایی را تشدید کرده است. 
وجود مشکلات در حمل آفت کش‌ها بدترین تأثیر را در شرق آفریقا در مبارزه با ملخ‌های صحرایی را ایجاد کرده است. 
بر اساس اعلام فائو در حال حاضر 20 میلیون نفر در کشورهای اتیوپی، کنیا، سومالی، سودان جنوبی، اوگاندا و تانزانیا با ناامنی غذایی مواجه هستند.
بر اساس گزارش فائو که هفته گذشته منتشر شد وجود باران‌های گسترده در شرق آفریقا که در ماه مارس و آوریل به وقوع پیوست می‌تواند باعث شیوع گسترده ملخ صحرایی در این مناطق بشود و این کشورها باید این هشدارها را جدی بگیرند. 
از سوی دیگر، زاد و ولد جدید و تکثیر نسل دیگری از این ملخ‌ها می‌تواند تعداد آنها را بیشتر کرده و گله‌های جدیدی در کشورهای اتیوپی، کنیا و سومالی در طی ماه‌های می و ژوئن شکل بگیرد. 
 
(چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۸:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها