چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۷۹۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
میزان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید روزانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در کشور

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی گفت: تولید روزانه قارچ خوراکی در کشور به دلیل شرایط موجود کاهش پیدا کرده، اما با این وجود روزانه ۴۰۰ تن از این محصول در کشور تولید می‌شود.

محمد حسن افشار درخصوص وضعیت پرورش قارچ خوراکی در کشور اظهار کرد: پرورش قارچ در چند سال گذشته در کشور به دلیل تامین مواد اولیه همچون خوراک گندم و کود مرغی رونق پیدا کرده است و تمام نیاز‌های داخل توسط کشت و تولید داخلی برآورده می‌شود.
 
وی افزود: تمام بذری که برای تولید و پرورش قارچ استفاده می‌شوند، بالاترین کیفیت ممکن را دارند و تماما در داخل تولید می‌شوند که از این بابت نیز هیچ کمبودی احساس نمی‌شود.
 
رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی بیان کرد: راه اندازی سالن پرورش قارچ نیازمند سرمایه اولیه زیادی است به طوری که هم اکنون برای راه اندازی کوچک‌ترین واحد تولیدی با ۸ سالن مجزا، به حدودا ۴ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
  
افشار ادامه داد: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو قارچ خوراکی ۱۲ هزار تومان است که در بازار‌های تهران تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.
 
وی تصریح کرد: سرانه مصرف قارچ نیز طی سال‌های گذشته افزایش یافته است و همین موضوع باعث شد تا اخیرا سرمایه‌های زیادی در زمینه تولید و پرورش قارچ خوراکی جذب شوند.
 
رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی مطرح کرد: افزایش سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت موجب شد تا ضمن افزایش میزان تولید در سال‌های گذشته، قارچ خوراکی ایرانی با کیفیت در بازار‌های جهانی شناخته و عرضه شود.
 
افشار عنوان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۶۰ هزار تن قارچ خوراکی در کشور تولید و از این میزان حدود ۲۵ هزار تن به کشور‌های مختلف صادر شد.
 
وی خاطر نشان کرد:حدود ۲۰ درصد از تولیدات قارچ داخلی به کشور‌های مختلف صادر می‌شود و حدود ۲۵ درصد از این میزان برای تهیه غذا‌های آماده و صنایع تبدیلی استفاده می‌شود و مابقی به صورت خام در بازار‌های کشور عرضه می‌شود.
 
رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی افزود: تولید قارچ در روز‌های معمول حدود ۶۰۰ تن است، اما در این ایام و باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید روزانه قارچ به ۴۰۰ تن رسیده است.
 
افشار گفت: هم اکنون واحد‌های تولیدی با ۶۰ الی ۷۰ درصد ظرفیت‌ها و نیرو‌های خود کار تولید را انجام می‌دهد، اما با این وجود نیز هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.
(چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها