چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۹۳۷۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات پاکت آبمیوه به آسیای میانه و اروپا

محصولات چاپی از جمله پاکت‌های آبمیوه به آسیای میانه از جمله افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، عراق و برخی کشورهای اروپایی صادر شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در راستای اجرایی شدن شعار پارسال یعنی رونق تولید ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال محصولات و فرآورده‌های چاپی و بسته بندی از استان خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است.
 
افشین تحفه‌گر گفت: استان خراسان رضوی بیش از ۴۰۰ واحد چاپی فعال با تولیدات و محصولات متنوع و جدیدترین دستگاه‌های صنعت چاپ را در اختیار دارد که این واحدها پارسال انواع کارتن خالی چاپ، جعبه مقوایی چاپی(جعبه شیرینی)، سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب، پاکت آبمیوه و پاکت مقوایی، انواع کفی کارتن و کیسه خالی سیمان صادر کردند.
 
وی اضافه کرد: محصولات چاپی یادشده به کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و نیز عراق و برخی از کشورهای اروپایی صادر شد.
 
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فرآورده‌های چاپی صادر شده درسال ۹۸ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۷ از نظر ارزش و حجم بیش از ۹۰۰ درصد رشد داشت.
 
تحفه‌گر افزود: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال نیز محصولات چاپی شامل انواع سلفون، لفاف پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه به ارزش ۲۳۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال از خراسان رضوی صادر شد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال ”جهش تولید” و استقبال طرف های تجاری در کشورهای همسایه بتوان در سال ۹۹ به بازارهای جدید دست یافت و ضمن افزایش صادرات، ظرفیت واحدهای غیر فعال چاپی خراسان رضوی را فعالتر از گذشته کرد.
(چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها