سه شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۷۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حدود ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌ نوین آبیاری مجهز شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲میلیون و ۴۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تا کنون مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که بیش‌از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است.

کاظم خاوازی روز دوشنبه در حاشیه سفر به دلگان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری هیچ محدودیتی نداریم و خود را موظف به پشتیبانی مالی در تجهیز اراضی کشاورزی کشور به این سیستم‌ها می‌دانیم.
وی صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات را از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین عنوان کرد.
وزیر جهادکشاورزی گفت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان با سرعت چشمگیری در حال اجراست و ما نیز برای تحقق اجرای مصوبات سفر هیات دولت به این استان برای توسعه ۱۰۰ هزار هکتاری سیستم‌های نوین آبیاری و پشتیبانی تولید تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به ضرورت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون حدود ۴۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.
به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه روز گذشته/ دوشنبه/ وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.
 کاظم خاوازی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.
وی روز گذشته با سفر به منطقه سیستان از نزدیک از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در پنج شهرستان شمالی این استان دیدن کرد.
وزیر جهاد کشاورزی امروز به منظور افتتاح چند طرح کشاورزی به جنوب سیستان وبلوچستان سفر کرد.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور پروژه‌های زیربنایی آب و خاک، معاون آب و خاک، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، رییس سازمان حفظ نباتات و رییس سازمان امور اراضی کشور، خاوازی را در سفر به سیستان و بلوچستان  همراهی می‌کنند.
 
(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۲۲:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها