سه شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۳۷۸۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

102هزار و ۶۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان بوشهر خریداری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: از آغاز فصل برداشت گندم در این استان تاکنون ۱۰۲هزار و ۶۰۰ تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده‌است.

خسرو عمرانی افزود: با تمهیدات انجام شده تاکنون وجه ۱۰۰ هزار تن از این میزان گندم خرداری شده به کشاورزان پرداخت و در این بخش به روز است.
وی بیان کرد: با تمهیدات انجام شده ۶۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم در استان بوشهر تامین شده و مشکل و کمبودی در این بخش وجود ندارد و کار برداشت در حال انجام است.
عمرانی اضافه کرد: سال گذشته تنها پنج مرکز خرید گندم در استان بوشهر پیش بینی شده بود اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف سرعت بخشی در تحویل گندم تولیدی این شمار به ۱۳ مرکز افزایش یافته‌است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: کمباین‌ها در همه مناطق این استان توزیع شده و تنها در منطقه بوشکان و ارم مشکلاتی وجود داشت که با تدبیر صورت گرفته این مشکل برطرف و کاربرداشت گندم در حال انجام است.
وی در باره دریافت نکردن برخی محموله‌های گندم تولیدی از سوی مراکز خرید را رطوبت و وجود علف‌های هرز عنوان کرد.
عمرانی اضافه کرد: بارش‌های دو سال اخیر در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت باعث افزایش رطوبت دانه‌های گندم می‌شود و با وجود خشک شدن خوشه‌ها و ریزش آنها اما دانه‌های گندم مقداری رطوبت دارند.
وی اضافه کرد: رطوبت محصول باعث کپک می‌شود به همین دلیل محموله‌هایی که براساس دستورالعمل شرکت غله و خدمات بازرگانی تحویل گرفته می‌شود نباید بیش از ۱۲درصد رطوبت داشته باشد و غیر این صورت امکان تحویل وجود ندارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین به دلیل بارندگی‌های سه ماه گذشته و رشد علف‌های هرز بهاره و از طرفی خشکیدگی خوشه‌های گندم  امکان سمپاشی در مزارع وجود ندارد.
در سال زراعی جاری ۱۰۰ هزار هکتار گندم شامل ۱۵هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و ۷۵هزار هکتار دیم در استان بوشهر زیر کشت رفت و از ۱۷ فروردین نیز کار برداشت آغاز شد.
 
(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۲۲:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها