سه شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۹۳۷۷۹
گزارشگر : ۳۶۳۲
جوش شیرین پارس
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

بررسی امکان استفاده از جوش شیرین توسط خانم های باردار

دوره بارداری دروه بسیار حساسی هست. از آنجایی که بسیاری از اجزای خوراک چندین خاصیت دارویی دارند و ثابت شده که مصرف این مواد مغذی می تواند جهت درمان خانگی موثر باشد، خانم های باردار باید با دقت بیشتری مراقب تغذیه خود و حتی داروهایی که مصرف می کنند باشند.

سوزش معده یا رفلاکس اسید معده یکی از مشکلات رایج در خانم های باردار می باشد که مهمترین دلیل آن ترشح هورمون های خاص طی این دوره حساس می باشد. برای مقابله با این مشکل آیا سدیم بیکربنات (جوش شیرین) می تواند موثر باشد یا خیر؟ جوش شیرین که بعنوان آنتی اسید شناخته شده است، یکی از بهترین گزینه ها برای درمان رفلاکس اسید معده در دوره بارداری است، اما قبل از مصرف باید مطمئن شوید که استفاده از جوش شیرین طی این دوره حساس مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر استفاده از جوش شیرین بعنوان تمیز کننده در سراسر دنیا، این ترکیب همچنین بعنوان آنتی اسید به شکل پودر و یا  قرص هم استفاده می شود. از آنجایی که دوره بارداری بسیار دوره حساسی می باشد، باید تمام مزایا و معایب مختلف جوش شیرین برای سلامتی بچه و مادر در نظر گرفته شود.
 
مزایا
 
هیچ مدرکی مبنعی بر تاثیر منفی جوش شیرین بر بچه متولد نشده تا حالا گزارش نشده است، چند مورد از مزایای جوش شیرین در ذیل اشاره شده است:
 
۱- جوش شیرین به طور موثری باعث خنثی شدن اسید ترشح شده طی دوره بارداری می شود و بدین ترتیب باعث رهایی شما از سوزش معده می شود.
 
۲- در اثر واکنش جوش شیرین با اسید معده، ترکیبات غیر مضری از قبیل آب، دی اکسید کربن و نمک تولید
می شود.
 
۳-در شرایط اسیدی شدید، جوش شیرین به طور موثری باعث خنثی شدن اسید ترشح شده می شود. بدین منظور نصف قاشق جوش شیرین را با نصف فنجان آب حل کنید و بنوشید.
 
معایب
 
۱- از آنجاییکه جوش شیرین دارای سدیم است، مصرف بیش از حد سدیم باعث تجمع آب در بدن می شود. صرفاً بخاطر این ویژگی، برای کسانی که مشکل ورم پا و رژیم سدیم دارند به شدت توصیه می شود که از مصرف جوش شیرین برای درمان رفلاکس اسید معده خودداری کنند.
 
۲- با اینکه جوش شیرین یک آنتی اسید قوی است و باعث کاهش رفلاکس اسید معده می شود، برای کسانی از ادم رنج می برند، مصرف جوش شیرین باعث تشدید ادم می شود.
 
۳- تزریق محلول سدیم بیکربنات می تواند باعث تحریک پوست شود.
 
بررسی امکان مصرف کیک و شیرینی حاوی جوش شیرین توسط خانم های باردار
 
جوش شیرین یکی از ترکیبات مهم استفاده شده در پخت و پز شیرینی جات (کیک، شیرینی و پن کیک) است. این ترکیب بعنوان عامل تخمیر در کیک، شیرینی و در بعضی از انواع نان استفاده می شود. حتی اگر از جوش شیرین بعنوان آنتی اسید استفاده نکنید، می توانید برای نشان دادن مهارت آشپزیتان از این ترکیب استفاده کنید. استفاده از آن به همراه سایر ترکیبات مورد نیاز برای شیرینی و کیک هیچ تاثیر منفی بر مادر و بچه گزارش نشده است. با این حال، باید به میزان استفاده از جوش شیرین در شیرینی جات و همچنین میزان استفاده از شیرینی جات حاوی جوش شیرین دقت کنید.
 
بررسی امکان استفاده از جوش شیرین به منظور تمیز کننده توسط خانم های باردار
 
اکثر مواد شوینده که به منظور تمیز کردن آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می شود منجر به رهاسازی بخار در محیط می شود که بخاطر مضر بودن نباید استشمام شود. طی دوره بارداری، شما باید نسبت به مواد شوینده که استفاده می کنید حساس باشید. جوش شیرین ترکیب شوینده قابل اعتماد و سالم  برای تمامی سنین است و می تواند جایگزین مواد شوینده شیمیایی مضر شود. بخاطر اینکه جوش شیرین ترکیب طبیعی است، هیچگونه بخار سمی و خطرناک موقع استفاده بعنوان تمیز کننده یا رفع کننده بوی نامطلوب خونه آزاد نمی شود.
 
۱- از آنجاییکه جوش شیرین هیچ گونه تاثیر منفی بر پوست ندارد، می توانید بدون نگرانی از این ترکیب استفاده کنید.
 
۲- می توانید قبل از جارو کردن فرش به منظور ضدعفونی کردن و حذف بوی نامطلوب فرش مقداری پودر جوش شیرین روی فرش بپاشید.
 
۳- تمیزی کابینت و کف آشپزخونه با استفاده از خمیر جوش شیرین و آب چندین برابر کنید.
 
نتیجه گیری
 
اثر جوش شیرین بر سلامتی خانم های باردار به دفعات استفاده و میزان مصرف آن بستگی دارد. اگر این ترکیب به صورت روزانه استفاده نشود، قطعاً می تواند در پخت و پز و بعنوان ترکیب تمیز کننده استفاده شود. از آنجاییکه این ترکیب کاربردهای مختلفی دارد نیازی نیست که طی دوره بارداری جوش شیرین را از آشپزخانه خود به طور کامل حذف کنید.
(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها