سه شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۳
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۹۳۷۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فراورده های روغنی

چه کسی متولی صدور گواهی «غیر تراریخته» است؟

راستی‌آزمایی ادعای غیرتراریخته بودن روغن شرکت‌ها ضروری است.

مدّتی است که با روشنگری دانشمندان، مضرات روغن تراریخته برای مردم ایران بیش از پیش روشن شده است. در این رابطه علی کرمی می گوید:  براساس تحقیقات انجام شده، مصرف مستقیم محصولات تراریخته در طولانی مدت، باعث التهاب دستگاه گوارش و ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود؛ مشکلی که مقاومت بدن را در مقابل رشد سلول کنترل نشده یا همان سرطان، پایین می آورد.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت نیز پیرامون مصرف محصولات تراریخته می‌گوید: مصرف «محصولات تراریخته» ممکن است در درازمدت باعث جهش‌های ژنتیک، افزایش تومورهای سرطانی و حتی ناباروری شود.
در چنین شرایطی برخی شرکتهای روغن ساز چند سالی است که به فکر تولید روغن غیرتراریخته هستند و به تبلیغ روغن‌های غیرتراریخته پرداختند. مافیای تراریخته ابتدا تلاش کرد تا از تبلیغات منفی علیه تراریخته جلوگیری کند که موفق نشد. اکنون برخی برندها در پوشش تبلیغ  روغن غیرتراریخته به دنبال اهداف و درآمدزایی خود هستند.
اما سؤال از مسئولان ذی‌ربط این است که بررسی ادعا و راستی آزمایی غیرتراریخته بودن محصولات شرکت‌های تولید روغن بر عهده چه کسی است؟ این شرکتها برای اثبات این ادعایشان چه شواهدی دارند و آیا این شواهد بررسی شده است یا خیر؟
 
(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها