یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۳۷۲۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
اکسپورتنا
سرویس اقتصاد

دو دستور کار تجارت ۹۹

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعریف دو کارویژه برای کمیته نظارت و تخصیص ارز وزارت صمت در سال جاری خبر داد و گفت: «تسهیل واردات در مقابل صادرات» و «تهاتر» دو ماموریت ویژه کمیته نظارت و تخصیص ارز وزارت صنعت در سال ۹۹ است.

حسین مدرس خیابانی  با اشاره به ضرورت تسهیل واردات در مقابل صادرات به‌منظور حمایت از تولید داخلی گفت: صادرکنندگان می‌توانند از روش واردات در مقابل صادرات به‌منظور تامین مواد اولیه و قطعات و تجهیزات مورد نیاز تولید خود بهره گیرند و در مقابل، رفع تعهد ارزی کنند.
 
وی افزود: وزارت صنعت از سال گذشته کمیته نظارت و تخصیص ارز را به‌منظور معرفی متقاضیان ارز به بانک مرکزی تشکیل داده بود که بر این اساس در سال ۹۹ با توجه به ضرورت حمایت از صادرات غیرنفتی، دو ماموریت ویژه به این کمیته داده شده است. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در توضیح این مطلب افزود: تسهیل «واردات در مقابل صادرات» و «تهاتر» دو ماموریت ویژه کمیته نظارت و تخصیص ارز وزارت صنعت در سال ۹۹ است.
 
وی اظهار کرد: تسهیل تهاتر و واردات در مقابل صادرات امسال ضرورت بیشتری دارد؛ چراکه با این روش قصد داریم فضا را برای تولیدکنندگان صادراتی مهیا کنیم تا مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز تولید خود را به واسطه ارز حاصل از فروش کالاهای خود در بازارهای جهانی خریداری و به کشور وارد کنند. مدرس خیابانی گفت: باور ما این است که امسال صادرات غیرنفتی باید زیر چتر حمایتی بسیار ویژه‌ای قرار گیرد و تمامی دستگاه‌ها باید نهایت همکاری را با صادرکنندگان در این حوزه داشته باشند.
(یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها