جمعه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۶۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مبارزه با آفات در ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان، گفت: طرح مبارزه با آفات در ۱۰ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی کشاورزی شامل گندم و جو در سطح استان طی سال ۹۹ صورت می‌پذیرد.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه طرح مبارزه با آفات گندم و جو در ۱۰ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی زیر کشت استان سمنان صورت می‌گیرد، بیان کرد: این عملیات در پنج هزار و ۷۵۰ هکتار اراضی گندم و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی جو در سطح هشت صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از این اراضی زیر کشت میامی وجود دارد، بیان کرد: میامی به عنوان بیشترین تولید کننده گندم و جوی استان سمنان پیشرو در زمینه مبارزه با آفات نیز قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه مبارزه با آفات در چهار هزار و ۸۰ هکتار اراضی میامی شامل دو هزار و ۳۰۰ هکتار گندم و هزار و ۷۸۰ هکتار جو صورت می‌گیرد، بیان کرد: مبارزه با آفات در سطح ۳۶۰ هکتار اراضی کشاورزی شاهرود شامل ۲۱۰ هکتار گندم و ۱۵۰ هکتار جو و ۳۵۰ هکتار اراضی شهرستان شامل ۲۰۰ هکتار گندم و ۱۵۰ هکتار جو صورت خواهد گرفت.
میرعماد بیان کرد: مبارزا با آفات همچنین در ۵۶۰ هکتار اراضی تحت کشت شهرستان سمنان شامل ۳۱۰ هکتار گندم و ۲۵۰ هکتار جو، ۳۵۰ هکتار اراضی سرخه شامل ۲۰۰ هکتار گندم و ۱۵۰ هکتار جو، دو هزار و ۶۳۰ هکتار اراضی گرمسار شامل یک‌هزار و ۴۲۰ هکتار گندم و یک‌هزار و ۲۱۰ هکتار جو، دو هزار و ۱۲۰ هکتار اراضی آرادان شامل یک هزار و ۱۱۰ هکتار گندم و هزار و ۱۰ هکتار جو انجام شده است.
وی افزود: مبارزه با آفات گندم و جو در سال ۹۹ همچنان ادامه دارد و در هر منطقه با توجه به اقلیم، رسیدن گندم و جو به موقع درو کردن و … صورت خواهد گرفت که در این زمینه خوشبختانه شاهد همکاری خوب کشاورزان بوده‌ایم.
 
(جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها