چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۳۶۲۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

رشد ۳۰ درصدی سهم حمل سبز در جابه‌جایی کالاهای اساسی

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای بهره‌گیری از ظرفیت حمل شبکه‌ ریلی، از افزایش ۳۰ درصدی سهم ریل در جابه‌جایی کالاهای اساسی خبر داد.

« حسن فلاح نژاد » افزود: به منظور اجرای سیاست‌های کلان دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت حمل ریلی، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان حمل کالاهای اساسی با ریل نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی اظهارداشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۰ هزار تن کالای اساسی از طریق شبکه‌ ریلی در کشور  جابه‌جا شده است که سهم ریل برای کالاهای اساسی ۵۲ درصد و سهم جاده‌ای ۴۸ درصد بوده است.
 
مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سال گذشته  ۴۴۵ هزار تن حمل بین استانی گندم و ۱۵۸ هزار تن کالای اساسی از مبادی بنادر و کشتی‌ها حمل ریلی داشته‌ایم. 
 
فلاح نژاد تصریح کرد: مزیت استفاده از ظرفیت حمل ریلی نسبت به جاده‌ای در کالاهای اساسی این است که ضمن صرفه‌جویی در هزینه حمل، از هزینه‌های انبارداری در مبادی تا بارگیری مجدد، افت و ریزش نیز جلوگیری می‌شود.
 
به گزارش ایرنا، کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، شکر، گندم و آرد می شود که هر ساله این کالاها توسط شرکت بازرگانی دولتی تامین و برای حفظ ذخایر استراتژیک و تنظیم بازار به کار گرفته می شود.
(چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها