سه شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۳۵۹۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس فرآورده های لبنی

تولید نوشیدنی‌های لبنی موثر برای مقابله با کرونا

شرکتی دانش‌بنیان برای نخستین بار در ایران میکروارگانیسم‌های کاربردی صنایع غذایی را از جمله برای نوشیدنی‌ها لبنی تولید کرده که می‌تواند در مقابله با کرونا موثر باشد.

یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور میکروارگانیسم‌های کاربردی صنایع غذایی را در مقیاس صنعتی تولید می‌کند تا با این اقدام شاهد رسیدن محصولات پروبیوتیک با کیفیت به دست مصرف کنندگان باشیم.  پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های مفیدی هستند که به سلامت ما کمک می‌کنند و تولید این محصولات نیاز به کاربرد فناوری‌های نوین دارد.
 
مریم تاج آبادی ابراهیمی مدیر شرکت دانش بنیان تک ژن زیست، در این زمینه گفت: تولید میکروارگانیسم‌ها بر پایه سویه‌های بومی ایران انجام شده و با به کارگیری فناوری‌های نوین و خلاقیت نیروی انسانی سعی کردیم در مسیر افزایش سلامت مصرف کنندگان قرار گیریم.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ محصول دانش بنیان توسط این شرکت فناور برای صنعت غذا تولید می‌شود، افزود: استاترهای لبنی، پروبیوتیک‌های لبنی، نوشیدنی‌های لبنی، پروبیوتیک‌های دام، طیور، آبزیان و پروبیوتیک‌های غیر لبنی زمینه‌های فعالیت شرکت است.
 
ابراهیمی به محصولات در حوزه پروبیوتیک‌های انسانی اشاره کرد و گفت: در بدن انسان میکروارگانیسم‌هایی زندگی می‌کنند که کمبود آنها یا برهم خوردن تعادلشان باعث بروز بیماری می‌شود، برخی معتقد هستند که در مواردی بیماری دیابت به علت بر هم خوردن یک سری میکروارگانیسم‌ها ایجاد می‌شود، در این زمینه محصولی تولید کردیم که قند خون را کنترل می‌کند، این روزها که بحث تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری کرونا وجود دارد، محصولی برای این هدف تولید شده است، این محصول حاوی انواع باکتری‌های اسید لاکتیکی است که سیستم ایمنی را در مقابل ویروس‌ها تقویت می‌کند و کمکی برای بهبود جذب ویتامین‌ها و مینرال‌ها است.
 
وی افزود: این شرکت دانش بنیان با فعالیت خود برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستیقم شغل ایجاد کرده است، همچنین صادرات محصولات ایران ساخت به کشورهایی مانند آذربایجان، لبنان و ترکیه نیز در کارنامه فعالیت این شرکت فناور به چشم می‌خورد.
(سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها