دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۳۵۷۲
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس شیرینی و شکلات
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت شیرینی و شکلات:

شکلات ۲۵درصد گران شد

رییس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به رشد بهای مواد اولیه، از افزایش ۲۵درصدی قیمت تمام شده شکلات خبر داد.

جمشید مغازه‌ای، تامین روغن پالم و شکر را مشکل اصلی صنعت شیرینی و شکلات عنوان کرد و افزود: برای تامین روغن پالم جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم و درصدد حل و فصل آن هستیم، ضمن اینکه مشکل توزیع شکر نیز با افزایش قیمت این کالا، تا حدودی برطرف شده است.
 
مغازه‌ای با اشاره به افزایش حدود ۲۵درصدی قیمت تمام شده شکلات، درباره عوامل موثر بر این گرانی توضیح داد: قیمت مواد اولیه از جمله گندم و شکر حدود ۱۵۰۰تومان گران‌تر شده، ضمن اینکه در تامین روغن پالم هم مشکل داریم و این موارد باعث شده که قیمت تمام شده شکلات حدود ۲۰ تا ۲۵درصد افزایش یافته است.
 
او همچنین از افت تقاضا برای شکلات خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید مردم، همچنین غیرضروری بودن شکلات در سبد مصرفی خانوار تقاضا برای این کالا حدود ۳۰درصد کاهش یافته؛ از این رو برای افزایش قیمت باید احتیاط کنیم و به همین خاطر شکلات تا پایان ماه رمضان تغییر قیمتی نخواهد داشت.
 
رییس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات درباره وضعیت صادرات نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته صادرات شکلات در پی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها کاهش یافت و میزان ارزآوری آن تا پایان سال به ۴۵۰میلیون دلار رسید.
(دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها