شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۴۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشت گیاهان دارویی در استان سمنان ۵۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: میزان کشت گیاهان دارویی در استان طی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۵۵ درصد افزایش یافت که امسال نیز شاهد این افزایش خواهیم بود.

سیدحسن میرعماد ضمن اشاره به افزایش کشت گیاهان دارویی در سطح استان سمنان به مثابه یک سیاست از سوی جهاد کشاورزی، ابراز کرد: میزان کشت گیاهان دارویی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته و این نشان از اجرای برنامه‌های خوب در راستای تسهیل‌گری این نوع کشت است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان تحت کشت گیاهان دارویی رفتند که این میزان در سال ۹۷ کمی بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در زمینه گیاهان دارویی، بیان کرد: نخستین مزیت این گیاهان آب است که غالباً از کشت‌های پرآب بی نیاز هستند و از سوی دیگر گیاهان دارویی مزیت و ارزش‌افزوده اقتصادی ویژه و بسیار بالایی دارند که به اقتصاد استان نیز کمک می‌کنند.
میرعماد با بیان اینکه کشت گیاهان کم‌آب بر و مقام به اقلیم استان سمنان از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های جهاد است، تاکید کرد: این سیاست‌ها در راستای تسهیلگری، طی سال جاری نیز تداوم خواهد داشت
وی با بیان اینکه زیره سبز به عنوان یکی از کم آب‌برترین محصولات امروز مد نظر بهره برداران بخش کشاورزی و زراعت گیاهان دارویی استان قرار گرفته و ان شالله با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه تشکیل بورس گیاهان دارویی و عرضه این گیاهان در بازار بورس می‌تواند اثرگذاری ویژه‌ای در ارتقای اقتصادی داشته باشد، بیان کرد: گیاهان دارویی می‌توانند کشاورزی استان را متحول سازند.
 
(شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۸:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها