جمعه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۲:۲۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۳۴۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

صادرات محصولات لبنی به یک سوم رسید

باکری گفت: سالیانه ۴۵۰ هزارتن محصولات لبنی صادر می‌شود که امسال به سبب ویروس کرونا و انسداد مرز‌ها صادرات به یک سوم کاهش یافته است.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی با اظهار بی اطلاعی نسبت به افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار اظهار کرد: طبق مذاکرات قبلی کارخانه‌های لبنی تا پایان ماه مبارک رمضان تصمیمی برای افزایش قیمت محصولات لبنی ندارند.
وی افزود: با توجه به آنکه ۱۲ قلم از محصولات لبنی مصوبه ستاد تنظیم بازار دارد، از این رو کارخانه‌های لبنی تا مصوبه جدید اجازه افزایش قیمت را ندارند.
باکری با اشاره به اینکه سایر محصولات لبنی بر مبنای دستورالعمل قیمت گذاری می‌شوند، بیان کرد: اگر بهای تمام شده قیمت محصولات لبنی تغییر کند که امکان اثبات آن برای دستگاه‌های نظارتی وجود داشته باشد، هیچ مشکلی از لحاظ قانونی برای افزایش قیمت محصولات لبنی وجود ندارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی تا پایان ماه رمضان وجود ندارد، گفت: اگر کارخانه‌های لبنی اقدام به افزایش قیمت محصولات لبنی کرده باشند، بنده اطلاعی ندارم.
۷۵ درصد متوسط قیمت خرید هر کیلو شیر خام ۲ هزار و ۷۵۰ تومان
وی درباره آخرین وضعیت خرید شیرخام از دامداران گفت: ۷۵ درصد شیرخام سهم بازار متعلق به کارخانه‌های عضو انجمن با نرخ ۲ هزار و ۶۵۰ تا ۲ هزار و ۷۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود.
دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در میزان خرید شیرخام رخ نداده است، بیان کرد: در فصل بهار بین ۵ تا ۸ درصد بسته به مناطق مختلف دام‌ها افزایش شیردهی دارند که کارخانه‌های بزرگ در حال جذب این میزان هستند که این امر موجب شده شیرخام مازاد روی دست دامداران نماند.
باکری درباره تاثیر ویروس کرونا بر بازار محصولات لبنی گفت: علی رغم گسترش ویروس کرونا، شرکت‌های بزرگ و متوسط به دلیل قرنطینه خانگی و افزایش مصرف مشکلی در فروش ندارند.
دبیر انجمن صنایع لبنی از کاهش چشمگیر صادرات محصولات لبنی خبر داد و گفت: بنابر آمار سالیانه ۴۵۰ هزار تن محصولات لبنی به بازار‌های هدف صادر می‌شود که با گسترش ویروس کرونا میزان صادرات به یک سوم کاهش یافته است و تا انسداد مرز‌ها از بین نرود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به صادرات نداشت.
باکری در پایان تصریح کرد: انجمن به صورت کتبی به کارخانه‌های لبنی اعلام کرده که قیمت تمام شده تولید همچون دستمزد، تورم و سایر هزینه‌ها را محاسبه کنند تا قیمت لبنیات بعد از ماه رمضان تعیین تکلیف شود.
 
(جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۲:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها