پنج شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۴۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قاچاق زعفران جانی دوباره گرفت؛ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۱ میلیون تومان

حسینی گفت: با وجود آنکه صادرات زعفران طی ۲ ماه اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا به حداقل خود رسیده، اما قاچاق زعفران رونق گرفته است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه چشم انداز روشنی پیش روی زعفران نیست، اظهار کرد: با توجه به آنکه شیوع ویروس کرونا اقتصاد دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است، پیش‌بینی می‌شود انتظارات قبلی به دلیل روند کند رشد اقتصادی محقق نشود.
او از رکود نسبی بازار زعفران خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله در ماه رمضان به دلیل نبود تقاضا و کشش بازار، فعالیت صنوف کاهش می‌یابد.
حسینی حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان اعلام کرد.
صادرات زعفران به کندی در حال انجام است
عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به آنکه روند رشد اقتصادی بازار زعفران کند است، از این رو باید استراتژی تولید زعفران را تغییر داد و با برنامه‌ریزی مناسب روی صنایع تبدیلی و فرآوری محصول کار کرد تا با تولید انبوه زعفران در سال‌های آتی دچار مشکل نشویم.
او درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد: با توجه به بسته بودن مرز بازار‌های هدف، صادرات زعفران به کندی در حال انجام است.
عضو شورای ملی زعفران در پایان درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار طلای سرخ تصریح کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا در سقوط قیمت زعفران در این مقطع تاثیری نداشت، اما صادرات طی ۲ ماه اخیر به حداقل خود رسید که یکی از دلایل آن را می‌توان رونق قاچاق زعفران مطرح کرد.
 
(پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها