چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۹۳۴۴۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

نیاز جدی صادرات به تریلرهای یخچال‌دار

یک فعال اقتصادی می‌گوید با توجه به متوقف شدن فعالیت لنج‌ها و حمل و نقل سنتی تحت تاثیر کرونا یکی از اولویت‌های جدی کشور دسترسی به تریلرهای یخچال‌دار است.

مهدی علیپور اظهار کرد: در هفته‌های گذشته بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر خطر شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را بسته‌اند و ترددها حتی به منظور جابه‌جایی کالا نیز با محدودیت مواجه شده‌ است.
 
به گفته وی این تصمیم در حالی گرفته شده که بسیاری از این کشورها به واردات مواد غذایی نیاز روزانه دارند و از این‌رو نمی‌توان چنین تصمیماتی را به شکل طولانی مدت اتخاذ کرد.
 
عضو سابق اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که در صورت فراهم کردن برخی مقدمات امکان حفظ صادرات ایران به این کشورها وجود دارد، بیان کرد: برای مثال در شرایط فعلی فعالیت لنج‌ها متوقف شده و مقاصد صادراتی بر لزوم تضمین کیفیت کالاها تاکید دارند، از این رو دسترسی به تریلرهای یخچال‌دار اولویتی جدی به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: در این شرایط متاسفانه کرایه این تریلرها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است به طوری که حمل یک بار از شیراز تا عمان با این تریلرها به ۷۰ میلیون تومان رسیده است.
 
علیپور با اشاره به امکان کاهش تعرفه ورود تریلرهای یخچال‌دار به کشور، اظهار کرد: در صورتی که این تصمیم گرفته شود از سویی می‌توان امیدوار بود که مشکلات موجود برای صادرات کالاها کمتر شود و از سوی دیگر جابه‌جایی کالا در داخل کشور نیز با مشکلات کمتری صورت گیرد.
 
به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته محدودیت‌های جدی در جابه‌جایی کالا در مرز کشورها ایجاد شده است.
(چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها