دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۳۴۲۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

اولویت‌های بازرسی ویژه هفته اول ماه مبارک رمضان ابلاغ شد

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خرما، برنج، تخم مرغ، شکر و اقلام دامی با توجه به شرایط بازار و افزایش تقاضا در اولویت بازرسی ویژه هفته اول ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌اند.

بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته  و مصوبات ستاد کارگروه تنظیم بازار، اولویت‌های بازرسی برای بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) در هفته اول ویژه ماه مبارک رمضان توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  تعیین شده که بر مبنای آن خرما، برنج، تخم مرغ، شکر و اقلام دامی با توجه به شرایط بازار و افزایش تقاضا در اولویت قرار گرفته‌اند.
همچنین بر اساس اعلام این سازمان با ذخیره سازی اقلام و کالا و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان، پیش بینی می‌شود که مشکلی در زمینه کمبود کالا وجود نداشته باشد.
قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان
پیش‌تر هم اعلام شده بود که برای تامین بازار ماه رمضان ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت حداکثر۸۰۰۰ تومان و به همین میزان شکر با قیمت حداکثر ۵۹۰۰ تومان و ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت حداکثر ۱۲ هزار تومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب حداکثر ۴۲ هزار تومان، ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایر مشخصه‌های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت گذاری و عرضه می‌شود.
همچنین طبق اعلام اتاق اصناف تهران هر کیلو حلیم به قیمت ۲۵ هزار تومان و هر کیلو آش و قیمت ۲۰ هزار تومان در ماه رمضان عرضه می‌شود. قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه نیز ۲۴ هزار تومان و هر کیلو خرما قیمت ۲۴۰۰۰ تومان اعلام شده است.
طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ماه مبارک رمضان در تهران نیز از روز ۳۰ فروردین آغاز شده است.
 
(دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۷:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها