یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۳۳۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تعاونی های صیادان باید وارد عرصه پرورش آبزیان در سواحل شوند

رئیس جهادکشاورزی هرمزگان گفت: تعاونی های صیادان باید وارد عرصه تولید و پرورش آبزیان در سواحل شوند.

علی باقرزاده همایی صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با توجه به سال جهش تولید و اهمیت شیلات در جنوب کشور تصمیم بر تغییراتی شد و فردی شایسته منصوب شد.
وی با بیان اینکه حواشی زیادی حول شیلات هرمزگان وجود داشت و خواهد داشت، عنوان کرد: زمانی که اعطای مجوزهای صید از یک جا باشد طبیعتاً فشارها و حواشی زیادی خواهد داشت. در این ماه‌ها کلیپ‌ها و موارد زیادی در خصوص مجوزهای صید، صیدهای ترال و مواردی از این دست ساخته و منتشر شد و فشارها به شیلات هرمزگان زیاد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اظهار اینکه یکتا پور باید در مراسم تودیع خودش شرکت می‌کرد، خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که همه یک روز از این پست‌ها خواهیم رفت و حتی دیر یا زود من هم خواهم رفت و این پست‌ها هیچ وقت ماندگار نیستند.
وی با تاکید بر رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه تولید و پرورش آبزیان در استان هرمزگان در سال جهش تولید اظهار داشت: تولید ۵۰ هزار هکتار پرورش میگو و ۱۰۰ هزار هکتار پرورش ماهی جزو اهداف حوزه شیلات در استان هرمزگان است و خواسته عملیاتی شدن این اهداف در راستای تحقق جهش تولید و اشتغال است.
باقرزاده همایی ابراز داشت: در این سال‌ها اقدامات خوبی در حوزه شیلاتی استان انجام شد، ۱۹ هزار هکتار برای پرورش میگو به شرکت شهرک‌ها واگذار شد. همچنین مجوزهای پرورش ماهی در قفس ساماندهی شد. باید از ظرفیت تعاونی‌های صیادان در حوزه پرورش ماهی در قفس بهره گیری شود.
وی افزود: طبق اعلام کارشناسان شیلات ذخایر آبزیان در دریا رو به کاهش است و باید از ظرفیت ماهی در دریا و پرورش میگو استفاده کرد. خواسته ما شناسایی ظرفیت‌های پرورش در سواحل است اگر شیلات هرمزگان نسبت به طرح جامع پرورش آبزیان در سواحل کوتاهی کند سایر صنایع و حوزه‌های دیگر مانند گردشگری و صنایع از ظرفیت سواحل بهره خواهند گرفت.
رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه علیرغم اینکه مدعی هستند هرمزگان یک استان صنعتی است، تاکید کرد: ارتزاق ۷۰ درصد مردم هرمزگان در صنایع کشاورزی و شیلاتی است.
وی تصریح کرد: حوزه کشاورزی استان در بحث تأمین مواد غذایی مورد نیاز در بحران کرونا به خوبی عمل کرد اگر تولیدات کشاورزی نبود شاید امروز مشکلاتی در حوزه تأمین محصولات کشاورزی داشتیم. در حال حاضر با انباشت تولیدات روبرو هستیم.
باقرزاده همایی تاکید کرد: امنیت حوزه غذایی کشور به افزایش تولید محصولات کشاورزی بستگی دارد. باید در بحث تأمین نهاده‌های دامی برنامه ریزی مناسبی شود تا از واردات بی نیاز شویم.
 
(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها