شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۳۳۳۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پیش بینی خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوزستان رتبه اول تولید گندم کشور را دارد.

اسماعیل اسفندیاری پور در بازدید از روند برداشت گندم در استان گفت : امسال  ۵۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت گندم اختصاص یافت.
وی افزود : خوزستان هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رتبه اول تولید گندم کشور محسوب می شود و با توجه به میزان گلوتن و پروتئین ، گندم تولید شده در این استان جزء گندمهای ممتاز تولیدی کشور و جهان است .
اسفندیاری پور ادامه داد: پیش بینی می شود امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید گردد.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد : همزمان با خوزستان، استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر ، جنوب کرمان کار برداشت گندم را آغاز کرده اند.
اسفندیاری پور گفت : امسال به دلیل بارش های بهاری برداشت محصول گندم در استانهای با اقلیم گرم با حدود ۲ هفته تاخیر آغاز شد که برداشت این محصول در نقاط معتدل و سردسیر کشور از اوایل خرداد آغاز تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد
وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و به سیلوها و مراکز خرید دولتی تحویل گردد.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال گندم با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود که این میزان نسبت به مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش یافته است.
 
(شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها